Hur är det med Eepad Slider, läste på Engadget att den skall vara på G nu snart. Nån som vet nåt mer om den ? Vad jag förstår har den liknande prestanda och samma mjukvara som en Transformer men ett annat format. Jag gillar idén med ett tangentbord som glider ut, har haft en N900 förut och just tangentbordet var bästa grejen med den.
Här finns lite specar, bl.a måtten: http://www.infotechblogs.com/2011/05/asus-eee-pad-slider-specs-and-release.html
Har suttit och dreglat över videos på transformern, och så stöter jag på denna! Känns som ett mycket smidigare alternativ, men är lite fundersam över slidetangentbordet ändå. Känns ju som att det lätt kan slitas ut? Vad tror ni?
Tycker det ser ok ut. Beror ju också på hur mycket man vill använda tangentbordet, om man mest ska använda multitouch men vill ha ett tangentbord ibland så är det ju ett smidigare alternativ än transformern IMO. Uppdaterat :http://eee.asus.com/computex/slider/
Jag själv har tänkt att använda min mycket i studierna (men självklart i andra sammanhang också). Då känns det som att det smidigaste kanske ändå vore transformern. Sjukt bra batteritid, och tangentbordet verkar vara lite enklare att skriva på. Vet att det tangentbordet också kritiserats, folk menar att man kanske inte kan skriva uppsatser med det, men samtidigt så är det väl utformat som tangentbordet på en vanlig eee pc? Har jag fel? Hur som helst lär det ju vara en vanesak.
Hej PeterSv! Vi planerar i dagsläget den nordiska lanseringen av Eee Pad Slider. En preliminär tidsram är en tillgänglighet i början på hösten 2011. Mvh Asus Sverige
Ny presentation/demo video av Slider. http://www.androidcentral.com/video...mpaign=Feed:+androidcentral+(Android+Central)
Mer video. 200 Dollar verkar billigt. Kan man importera kanske? Asus Eee Pad Slider Hands On - YouTube
Hej, Vi har i dagsläget inga planer att lansera en 3G-variant av Eee Pad Slider i norden. Mvh Asus Sverige
Hej Har sett att ASUS Slider börjar finnas i lager hos flera Internet-handlare (Dustin, JME etc) Men då jag inte ännu sett någon butik fått in den i lager ännu, så har jag inte kunna klämma på en själv ännu innan ev. inköp. Så tänkte jag passa på och fråga när jag såg att det finns ASUS-folk i Tråden :-) Jag vet att i Swedroid recension, så antar dom att det kommer en Skandinavisk version vid releasedatumet, men ingen levarntör har ännu kunna bekräfta att det verkligen blir så...dvs. svenska tecken på tangentbordet, svenska menyer..etc.. Kan någon här som sett en "RIKTIG" Asus Slider, bekräfta att så är fallet? Mvh /Ken1h
Jag beställde min idag men får vänta tills början av nästa vecka innan jag får min -.- Så kan tyvärr inte svara på det innan dess. Men kommer det inte att vara nordiskt tangentbord så lämnar jag tillbaka den och väntar tills det kommer men jag tror inte att Asus är så klantiga om jag ska vara ärlig ^^
Återkom gärna med intryck, lade undan en enhet på webhallen idag men vill gärna läsa lite fler recensioner innan jag bestämmer mig.
EeePad Sliders som säljs av rekommenderade återförsäljare är nordiska - dvs kommer med nordiskt tangetbord och support ges av oss. Mvh Asus Sverige