Efter 2.1: Musikspelare hänger inte med vid multitasking

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av chrom, 8 nov 2010.

1. chrom

chrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Postade ett svar om detta i spotifytråden men tycker att problemet förtjänar en egen tråd.

Efter att 2.1 kom har jag stora problem med att lyckas spela musik utan hackande samtidigt som jag gör något annat - oftast blir det att jag sitter i bilen och navigerar. Har testat flera olika mediaspelare (Mediascape, MixZing, PowerAMP) och samtliga laggar mer eller mindre. Har även testat att köra via blåtand (MW600) och via vanlig tråd utan att egentligen märka någon skillnad - problemet uppstår så fort man belastar telefonen med lite mer krävande sysslor.

Någon som har stött på något liknande och lyckats råda bot på problemen, eller får alla vi som använder telefonen som navigator och mediaspelare i bilen hitta en ny modell?

Är gruvligt besviken över att även detta krånglar efter allt tjafs med SE om 2.1..

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mitt har fungerat hyfsat till jag lade i fler låtar, då har jag ibland också råkat ut för hack i musiken. Men det var en dag.

3. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Näe, jag kör både spotify och winamp på min lur och ibland råkar jag starta båda musikspelarna samtidigt som jag surfar på internet. Märker inte av något lagg över huvud taget.

Jag skulle nog flasha om telefonen om jag va som du. Det är inte normalt att telefonen beter sig så.

Det lagg jag har märkt dock är att vissa Widgets man lägger på hemskärmarna kan påverka prestandan på något sätt. En widget jag hade gjorde att touch-scrollningen började hacka exempelvis.

4. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hmm..som tidigare nämnts kanske flasha om telefonen? jag var ute och gick och hade gps:en på, lyssnade på musik och skrev sms via en tredjeparts app (sms popup <3) utan att det hackade det minsta. Kör med mitt vanliga MW600.

Nu kör ju iofs inte jag spotify eftersom jag tycker att det är skit för mig personligen utan jag kör poweramp