Efter återställning batteritid som aldrig förr.

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Mordithe, 2 mar 2010.

1. Mordithe

Mordithe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har som många andra liquid ägare haft luren på laddning en större tid av dygnet för att åter igen ladda :).
    Bestämde mig för att återställa telefonen för att se om det skulle göra nån skillnad. Gjorde de och laddade in mina favorit appar, och dömma av min förvåning:eek:, ryckte ur luren vid 16.00 och nu vid 22.21 ligger batteriet på 93%
    Och enligt spare parts så går luren omedelbart in i sleap mode, vilket den tidigare aldrig gjorde förut då android system alltid låg vaket.
    Vore kul och se om fler fick samma resultat som jag.
    Men glöm inte att alla appar lösenord o favoriter försvinner vid återställning.
    Återkommer med mer info om det är en lösning eller bara ett tillfälligt ljus i mörkret.

2. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag återställde min också igår kväll dock har jag bara haft min sedan fredes :D men jag märker väldigt stor skillnad, tror problemet var att när jag fick den pumpade jag in alla möjliga apps som fanns och tänkte inte mig för vad det var för något och nu när jag återställde så har jag bara tagit dem bästa/nödvändiga.

Kan även tillägga att jag har köpt ett 2000mh batteri från ebay som visades på forumet så det väntar bara att se om det är någon skillnad eller inte många säger att dem inte märker någon skillnad och vissa säger att det är sämre men vi får väll se :D annars alltid bra att ha 2 st batteri

3. bonji

bonji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag märker stor skillnad med 2000mAh batteri, e som dag o natt mot orginalet.
    laddar var 3-4 dag nu ist för varje natt. dock har ja lagt in 2.1 sen dess med, vet inte om det inte drar lika mycket batteri som 1.6.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Köper ni batteriet genom Ebay? Har ju vart diskussioner om att de inte alls är bättre utan t.o.m ibland sämre.

5. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jo dem säger det också men inga stora summor som det kostar..

Vad har du för tips man ska köpa ifrån då?