Problem: Efter notis tänds och släcks skärmen hela tiden

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Christian Johansson, 4 maj 2020.

1. Christian Johansson

Christian Johansson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Det här problemet har jag haft några dagar och jag kan inte komma på någon inställning jag ändrat eller uppdatering av app eller liknande som kan ligga bakom, även om det absolut är möjligt.

Det är i alla fall så att när jag får en notis och den tänder skärmen/AOD som indikation så brukar skärmen släckas efter några sekunder vanligtvis, men nu verkar den bugga ur och skärmen blir svart (klockan visas inte) och efter kanske två sekunder tänds skärmen och söker efter ansikte/fingeravtryck så som när man dubbelklickar på skärmen. Den fortsätter så hur länge som helst. Jag får låsa upp telefonen och ta bort notisen, sedan kan jag manuellt med knappen på högersidan släcka skärmen och efter några försök så brukar får jag fram AODn med klockan och allt fungerar som vanligt tills nästa gång jag får en notis.

Är det något som någon känner igen och finns det något man kan göra som är smidigare och mindre tidsödande än att säkerhetskopiera, fabriksåterställa och sedan återställa från kopia?

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 953
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Ingen bugg jag känner till eller upplevt själv. Har du provat rensa cache och gett telefonen en omstart?