Efter pill får jag inte svenskt tangentbord.

Diskussion i 'Legend' startad av Toube, 11 maj 2010.

  1. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag va och pillade i språkinställningarna för jag ville få bort ordförslagen. Testade ändra skin på tangentbordet och lite småpill mer och efter det får jag ett ljusgrått tangentbord och vad jag än gör får jag inte fram de svenska tangentbordet. Har testat ominstallera scandinaviska tangetbordet flera ggr och det funkar ändå inte. Alla inställningerna under språk och tangentbord är rätt.. svensk språk osv är valt men får ändå inte fram rätt. Snälla ge mig tips för jag blir fasen tokig snart! Snart köra jag fasen en återställning i ren ilska pga detta!

    Mvh!
     
  2. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    inställningar - språk och tangentbord - välj språkkod, har du tittat där och dom andra inställningarna som finns där. Man kan också tex när du skriver ett sms ändra settings på kugghjulet.
     
  3. tiger100

    tiger100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När du skriver ett sms tryck i fältet för text och håll någon sekund. Två alternativ kommer fram. Tryck på ”INDATAMETOD” och ändra till skandinaviskt tangentbord.
    Se också till att inte engelskt tangentbordsspråk är förbockad under inställningar>språk och tangentbord>touch input>tangentbordsspråk.
     
  4. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick till det efter ett tag.. Hade helt glömt bort att man va tvungen att hålla på skrivfältet.. :o
     
  5. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kanon! Skönt att få tillbaka åäö.
     
  6. clapper

    clapper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur jag ska göra om jag fortfarande vill ha ordförslagen i mitt svenska tangentbord? Det funkade innan jag gick över till åäö tangentbordet?

    Man slarvar ju ganska mycket när man skriver på kompakt qwerty så det hade varit nice att ha kvar ordförslagen...

    EDIT: Jag laddade ner Swedish dictionary. Hade missat det så nu funkar det :)
     
    Last edited: 20 maj 2010