Problem: efter senaste uppdateringen från SE

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av gytepr, 30 nov 2011.

  1. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Förra veckan så lade jag in ny epost via moxier mail för exchange sync
    men får upp tjänsten inte tillgänglig. provade det inbyggnade stystemet lika där
    har funkat innan begriper inte.
    kanske skriva till moxier support förklara kanske om det bug men har funkat fint innan till med efter den Sony Ericsson uppdatering det så märkligt.
    någon som provat det då..

    Bengt
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 286

    MINA ENHETER

    Jag kör med Moxier mail på min Arc S,har även den senaste mjukvaran i telefonen.
    Har inga som helst problem min exchangesync,fungerar som vanligt.

    Har du verkligen data aktiverat ?
    Visar telefonen H eller 3G i notifieringsfältet ?

    Har du kollat under konton/sync så att allt verkar rätt.
    Kanske har du problem med APN inställningarna efter uppgraderingen?

    Har du kollat så att inte Moxier står på manuell synk ?
     
    gytepr gillar detta.
  3. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Hej!

    Har du verkligen data aktiverat ? svar= ja
    Visar telefonen H eller 3G i notifieringsfältet ? står inget kanske det men funkat innan med den nya uppdatering til telefonen vad jag vet.

    Har du kollat under konton/sync så att allt verkar rätt. = allt ser rätt ut
    Kanske har du problem med APN inställningarna efter uppgraderingen?= kollat på telenor och stämmer de inställningar iaf

    det har funkat innan det så konstigt, bytte bara ny emailadress la ny info, eller försökte
    har en logg:
    "Connect to /172.30.253.241:8799 timed out "
    varit kontakt med moxier och de tro det med nätverket
    måste vara något med apn som spökar för mig nu kanske kolla det först då
    kör trådlöst met den här hemma men har testat stänga av det också
     
    Last edited: 3 dec 2011
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 286

    MINA ENHETER

     
  5. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Hej!
    har löst det var i med ja skrev in domännamnet skrev typ mindomän.local men tag inte med local alls sen funkade det hehe

    bengt