@brkn skapade ett enkelt program (Flow) i Automate som spelar upp ljudet lokalt vid inkommande notifieringar.
Visa bifogad bild 146149
Man kan säkert göra detta mer avancerat tex olika ljud för olika typer av notifieringar eller endast ljud för specifika appar osv. Men ville mest se om det gick. Provade att koppla in mina hörlurar och test skickade sms, WhatsApp och mejl till mig själv och fick både ljud lokalt och via hörlurarna.
Så det är en möjlig lösning för dig, antingen via Automate som jag personligen tycker är lättare eller via Tasker som är ett annat populärt verktyg.
Edit: Tips, satte att ignorera pågående notifieringar dvs om man har något som alltid ligger i notifieringsfältet så kommer den inte spela ljud hela tiden.
Sedan i uppspelningsblocket så satte jag valet Audio Stream till Alarm (default är Notification men det kommer inte fungerar för då spelas ljud som en notifiering och går via vald högtalare dvs bluetooth). Valet System (Enforced) finns också men har inte testat det, det låter dock som att det också skulle kunna fungera.
Edit2: Bifogade Flow-filen. Se till att ändra ändelsen, ta bort <.txt> från namnet så att det endast är
Local_Notification_Sound.flo för att det ska funka i Automate.
Click to expand...