Problem: Efter Uppgradering försvann 4G täckningen!

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Knazex, 15 jun 2014.

1. Knazex

Knazex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där!(Ber om ursäkt om tråd redan finns isåfall länka mig gärna dit!)

Har en fråga angående min Samsung Galaxy S3 LTE (I9305)

Till problemet jag hade full 4G täckning hemma men efter uppgradering till annan fw 4.3 försvann täckningen har bara H+ hela tiden har kollat APN inställningarna och ser exakt likadant ut som de gjorde när det fungerade,

Har Tele2 som operatör, ska ringa dom imorgon och kolla ifall de kanske har tagit bort det från mig, men medans jag väntar vet någon här ifall det finns någon annan lösning?

Tack på förhand!
    Mvh Knazex

2. HeadQuaker

HeadQuaker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du rootat din telefon? Vilket radio har du installerat? Jag misstänker att din radio skulle behöva uppgraderas ifall du rootat telefonen, själv kör jag med XXUEMK1 och den fungerar klockers.

3. Knazex

Knazex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft root tidgare men har nu 4.3 utan root och har uemk1 så vet inte riktigt vart felet sitter. . :/

4. Android Expert

Android Expert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Double check the Settings >> Mobile data >> Preferred network - be sure it is set to LTE/CDMA mode. When our HTC One updated, it defaulted to Global and we needed to reset it to LTE/CDMA mode. Also check to insure that data roaming is set to OFF. And you may try removing and reinserting the SIM card just to reset the data connection. Otherwise contact Tele 2