Efterlyser en mailklient

Discussion in 'Applikationer' started by jocke71, Jul 23, 2012.

1. jocke71

jocke71 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, ny här på forumet och har en lite fråga och hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag har googlat och sökt i forum och hittar inte den funktion jag söker på de mailklienter jag testat, kanske har jag bara missat en inställning, hoppas nån av er kan hjälpa mig.

Jag har haft iPhone tidigare och när man startar iPhones mailklient så hämtar den mailen direkt till alla konton jag har upplagda. Därefter hämtar den inte mer, push är inte aktiv hela tiden utan endast en gång när jag startar appen. Vill gärna ha samma funktion i android, men det ända jag hittar är att man manuellt måste gå in i appen och hämta mailen för varje konto vilket jag tycker suger rent ut sagt. Vill inte att push är i gång hela tiden och drar massa batteri samt att jag inte vill att telefonen plingar mitt i natten, kan vara lite jobbigt :D

Tacksam för era svar :D

2. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör med Touchdown:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nitrodesk.droid20.nitroid&hl=sv

Gratis att prova i en månad, därefter kostar det drygt en hundralapp. Ganska dyrt, men du har trots allt en månad på dig att bestämma dig... :)

I Touchdown kan du välja push, intervallbaserad koll, manuell koll, eller kombinationer av dessa. Exempelvis kan du ställa in så du har push under "peak times", och övriga tider kan du välja intervall eller manuell koll om du vill vara säker på ostörd nattsömn. Dessa peak times kan du ställa in dag för dag, exempelvis "Måndagar: Push mellan 8-17, övriga tider manuell koll. Tisdagar: Push mellan 8-15, övriga tider manuell..." osv.

Ge det ett försök, själv tycker jag Touchdown definitivt är värt slantarna. Det går jättebra hand i hand med Outlook, både vad gäller mail, kalender, uppgifter, möten etc.

3. jocke71

MINA ENHETER

Det enda jag vill är att mailklienten hämtar mail när jag startar den, därefter så gör den inget mer förrän jag startar den igen.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Du har missat att berätta vilken mailklient du använder. Det är inte alltid uppenbart för nya att det kan finnas flera så det är förståeligt.

Om det googles gmail så tvivlar jag på att det finns en sådan inställning. Skulle gissa på att det närmaste du kan komma är att gå in i inställningar på telefonen, sätta synk för mail till aldrig och sedan trycka på uppdatera när du öppnar gmail.

Använder du någon annan klient t.ex. samsungs eller den fristående k9 så är jag ganska säker på att inställningen finns åtminstone i den senare.

5. jocke71

MINA ENHETER

Använder K9 och testar nu.

6. jocke71

MINA ENHETER

Spelar inte nån roll vilken app jag kommer använda, vill bara ha den funktion :D