Efterlysning: skrivbordsmapp med filer från minneskortet

Diskussion i 'Applikationer' startad av Maki, 24 aug 2011.

1. Maki

Maki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej!

Jag letar efter en app/widget som kan skapa en mapp på hemskärmen som fungerar som ett fönster mot minneskortet. Jag vill alltså kunna definera och öppna pdf:er, zip-filer, videos och liknande direkt från mappen. Det vore givetvis toppen om det går att dra över andra filer som t ex bokmärken, olika genvägar etc. En liten hullerombuller-låda för viktiga filer/program som ofta används, helt enkelt.

Idag använder jag Dual File Manager XT (för övrigt en hemskt trevlig applikation). Med den kan jag göra en mapp på hemskärmen varifrån jag kan komma åt filer i en fördefinerad mapp på minneskortet. Men det verkar inte gå att redigera innehållet på något annat sätt att fysiskt flytta objekt till eller från katalogen på själva minneskortet :) bökigt).

Last edited: 24 aug 2011
  2. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Med dropbox får du ju en mapp som du kan placera vart du vill på din dator. Allt som läggs i den synkas automatiskt till webben. Sen kan du bara gå in i dropbox-appen på mobilen för att komma åt filerna

Länk: Dropbox

3. Maki

Maki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack för svaret! Jag uttryckte mig dock lite klumpigt. Med "skrivbordet" menade jag telefonens skrivbord (borde ha skrivit hemskärm). Ändrar det i originalinlägget.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Med folder organizer kan du lägga genvägar i en mapp. Enda kruxet är väl att du måste ha en filhanterare som kan ge ut en genväg till en fil. Min filhanterare (Total Commander) kan bara skapa genvägar till mappar.

Du kan ju testa vilka genvägar du kan skapa genom att lägga till dem på din hemskärm så du inte köper folder organizer i onödan. Jag kör folder organizer lite pga den smidiga mapphanteringen + möjligheten att lägga mappar i dockan (LauncherPro)