Efterträdare till Huawei mate 20 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av gooner, 22 maj 2024.

  1. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 555
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Grabben har ovanstående telefon vilken har varit helt fantastisk med batteritid och prestanda sett till kostnad. Eftersom han är van vid detta så letar jag efterträdare. Som 11-åring så spelar man ju en del, mycket snapande och så vidare. Batteriet är nu rätt dött, tar slut på några timmar.

    Jag vill inte lägga allt för mycket pengar på en mobil heller.. budget runt 2000 tänker jag. (billig begagnad tänker jag). Frågan är vilket märke, huawei utan google services känns inte okej.

    * Bra batteritid
    * 12gb ram
     
  2. Tripod

    Tripod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2019
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Den billigaste med just 12 GB (Android 12-14) som du kan hitta till nypris (som också av en händelse råkar ha bra batteritid) är Motorola moto g84; nu ligger den runt 3-3600 kr (men dessvärre för 5v sedan gick den att få för knappt 2100 under några dagar via Power, kanske kommer ngn liten sänkning till säg 2600-2900 eller ngt lägre när nyare kommer). Begagnat kan det nog variera en del mellan märken, Oppo, Samsung etc; via forumet kan kanske också finnas, men på vissa företags begagnat-sidor ligger 12 GB runt 2500-3000+ kr.
     
    gooner gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 557
    Mottagna gillanden:
    8 499
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är det verkligen värt att prioritera 12GB ram över andra saker?