Problem: Egen ringsignal (bugg)!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av SYRE, 6 maj 2013.

1. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har haft lite problem med klockan på min SGS4 där jag inte kunde ställa in något alarm. Det kom bara upp en ruta där det stod "Klocka har stoppats".

Gjorde idag en fabriksåterställning och klockan fungerade som den ska efter det. Skönt tänkte jag. Sen när jag ställt in allting och laddat ner alla appar igen så kom jag på att jag vill ha en av mina Mp3or som ringsignal. Sagt och gjort så går jag in under inställningar och ljud, klickar på "Ringsignaler" och sen på ES File-Explorers ikon för att leta upp min Låt och välja den.

Såhär långt fungerar allt bra, men när jag sen försöker byta tillbaka till den andra ringsignalen och väljer att trycka på "Medialagring" så hänger sig luren och en ruta där det står "Processen android.process.media har stoppats".

Samma sak hände innan återställningen när jag försökte byta ringsignal. Hade då inte ens testat att trycka på medialagring, vilket jag gjorde den här gången. Den här gången fungerade det utmärkt fram till dess att jag bytte ringsignal till en egen Mp3a.

Precis efter det här så tänker jag att det kanske är någon kombinerad bugg och startar klockan igen för att ställa ett alarm. Boom, samma problem igen. "Klocka har stoppats".

Så, är det någon här som stött på samma problem? Någon som ställt in en egen ringsignal? Någon som gjort det via ES File-Explorer?

Tack på förhand alla, hoppas vi kan lösa det här tillsammans :)

2. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ha!

Jag lyckades lösa det. När jag flyttade filen som jag använde som ringsignal till en annan mapp så kunde jag återigen ändra rignsignal Och ställa alarm igen!

Löste det sen genom att göra om Mp3-filen till en .Wav istället. Nu fungerar allt som det ska igen!

Vet inte om det är alla Mp3or som beter sig likadant eller bara min som var konstig. Mod får gärna ta bort tråden om man vill, men jag tror kanske att det kan vara några andra som har/kommer ha samma problem, så kanske bra om den får vara kvar! :)