Egendomligt problem - snabb hjälp tages tacksamt emot

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Amedi21, 2 augusti 2011.

1. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Sitter med en kompis SGS-telefon. Han har haft ett grafiskt lösenord hans barn försökt låsa upp på tok för många gånger. Nu behöver han verifiera sitt google-konto för att kunna komma in i telefonen, men telefonen envisas med att säga att fel konto är angivet, vilket inte stämmer.

Hur som helst. Backup finns på det mesta så jag tänkte flasha om den. Problemen är följande: telefonen saknar treknappskombinationen. Då tänkte jag installera den, men enligt guiden i tråden (https://swedroid.se/forum/20861-guide-fixa-tre-knapps-kombot-med-alla-programvaror.html) ska man ställa in aktivera USB-felsökning i telefonen, något jag inte kan göra då jag inte kommer förbi verifieringsskärmen av googlekontot till följt av att fel grafiskt lösenord angetts för många gånger. Är det möjligt att installera treknappskombinationen UTAN att USB-felsökning är aktiverat? Andra förslag på lösningar?

2. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Skaffa en jig. på ebaySå man kommer in i downloadläge utan treknappskombo! Mycket säkrare! Kolla om nån på forumet har en och bor i din närhet om du har brådis.. jag bor i Umeå och har en sån

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 2 augusti 2011
  3. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Fan. Jag som tänkt skaffa en i evigheter utan att ha kommit till skott. Jag bor i Stockholm (förort söder om Stockholm). Om någon har en jig får ni gärna säga till. Annars tar jag gärna emot andra tips om hur jag kan gå tillväga. Vill helst lösa det hela i natt...

Alltså: Går det att installera treknappskombot utan att aktivera USB-felsökning i telefonen?

4. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Det går exempelvis inte att komma förbi det grafiska skärmlåset eller kanske rentav aktivera usb-felsökning genom dialern (som jag i sin tur kommer åt genom möjligheten att ringa nödnummer)...

5. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

OBS!! Jag har inte testat detta själv. !! You are on your own !!
    *#*#197328640#*#*

Edit: Glöm det!! Jag kom inte vidare till debug som det angavs i originaltråden jag hittade detta i....

6. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Testa att hålla nere volym ner + volym upp samtidigt som du trycker på power..
    funkar inte det så testa detta: slå in din email. i lösenordsfältet slår du in "null" därefter ska du få möjlighet att välja nytt mönster.

Även detta kan du testa:
    1) Log in to your google account on your pc, the same account you registered for your phone

2) After logging in look at the top right corner of your inbox/email page, it would say your google username. Like say if you name is John, and you have a google id thats registered to your galaxy s as , [email protected]. Now this google id on the top right corner of the page would be displayed as [email protected]

3) Type in the google id, thats visible on the right hand top corner of your page (like [email protected]) into your galaxy s handset locked page, and type in the password.

Om det fortfarande är aktuellt så kan du låna jig av mig. Bor också Söder om Stockholm.

Amedi21 gillar detta.
  7. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Tack för era svar.

Kallemyran, jag har provat en rad av sifferkombinationer i nödsamtalsdialern. Ingenting, förutom IMEI-koden fungerade. Resten tar mig tillbaka till till verifieringsskärmen av googlekontot.

Conny85, tack för ditt svar. Du har PM.

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Problem löst. Mötte upp Amedi21 och jigen gjorde susen. Flashade in miui när vi ändå var i farten.

Amedi21 gillar detta.
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

man on a mission!
    finns det nån form av paradis tror jag du har din plats reserverad ;)

10. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sjukt vad bra!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    haha jo det vore trevligt att få en fin plats i paradiset med fina fruntimmer runt omkring som stoppar vindruvor i min mun och svalkar mig med fjädrar :)

Amedi21 gillar detta.
  12. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Haha! Tack för superbra hjälp Conny85! Min vän blev riktigt nöjd, även med miui som han för första gången testade. Stor eloge till Conny85 som ställde upp när så behövdes. Tack vare såna som honom som jag trivs så bra på Swedroids forum :D