Hej,
Jag har drivit e-handel sedan 2009 tillsammans med min partner och är utbildad fotograf i grunden och jobbade tidigare flera år som kommersiell fotograf för en stor bildbyrå. Nu har vi haft möjlighet att anställa en person i e-handelsföretaget och jag vill göra någonting annat.
Har sökt några jobb utan framgång och börjar så smått få känslan att alla mina kompetenser är lite svårdefinierade då jag aldrig haft "en" yrkesroll utan många samtidigt (logistik, orderhantering, kundservice, produktfotografering, grafisk design osv) Att all min erfarenhet inom så många ämnen och yrkeskategorier inte direkt är något värda på arbetsmarknaden?
Någon som har erfarenhet av samma? Att gå från mångårigt egenföretagande till anställning och vägen dit.. ?
Har jag en övertro på min egen förmåga? Är det liksom att bli städare eller lagerarbetare som är mitt öde?
Känns lite hopplöst då jag velat göra något annat i flera år nu.. Obs! - Med "annat" menar jag inte att det måste vara annan bransch, utan bara något "nytt" där jag kan få vara anställd och göra ett bra jobb utan att bli så enormt personligt och känslomässigt engagerad som man blir i sitt eget företag.
Anledningen till att jag skriver om det här på Swedroid är för att det är det forum på nätet där jag upplever att svaren är mest seriösa
Tacksam för all input!
Click to expand...