Problem: Egna filer på sd-kortet gör så det står "No files" i filhanteraren

Diskussion i 'Samsung' startad av jdesire, 18 okt 2014.

1. jdesire

jdesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,

Jag har ett Sandisk 64 GB minneskort som jag stoppat in i min Galaxy Tab S 10.5. Allting fungerar bra tills jag lägger egna filer på det. Jag vet att KitKat har begränsningen att installerade program endast har skrivrättighet till sin egen folder i Andiod-mappen. Så jag har anslutit minneskortet till min PC och kopierat över några filmer. Allting fungerar bra tills jag startar om plattan, eller efter ett tag så kan den inte visa filerna på sd-kortet. Den kan inte ens visa programmens programdata-filer, t.ex. spotify slutar fungara. Om jag tar ut kortet och stoppar in det igen så fungarar det ett tag, men efter en stund så står det bara "No files" när jag i filhanteraren tittar på sd-kortet. Jag har provar att lägga filerna på olika ställen men med samma resultat. Nu har jag tagit bort filerna och den har fungerat i flera dagar utan att tappa datan på minneskortet.

Är det någon här som har provat att lägga över egna filer på minneskortet och fått det att fungera. Antigen så är det något fel på plattan eller så är det fel på minneskortet. Jag har använt minneskortet i min tidigare Galaxy Note 10.1, utan problem. Jag har formaterat minneskortet i plattan innan jag började använda den.

2. jdesire

jdesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Åtgärdat

OK, nu verkar jag ha kommit på vad felet var. Tydligen så har det varit problem med just Sandisk SanDisk Ultra 64GB MicroSDXC kort och Samsung plattor/telefoner. Sandisk har tydligen åtgärdat problemet och byter ut felaktiga kort. Jag hittade dock inte mitt kvitto på kortet så jag köpte ett nytt Samsung Pro 64GB och det har flutit på hittills.

http://www.amazon.com/review/RUM36X66OABVG/ref=cm_cr_pr_viewpnt#RUM36X66OABVG