Problem: Egna filmer blir korrupta

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av krollsplint, 18 sept 2013.

1. krollsplint

krollsplint Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Min HOX (Stock ROM) krånglar ofta när jag filmar själv. Jag förstår om det blir fel på filer när batteriet tar slut. Men den senaste inspelningen stängde jag av själv och batteriet var inte alls slut. Ändå blev filmen korrupt och jag har inte lyckats återställa den även om jag har försökt med alla möjliga program som ska fixa allt. En tidigare film som inte funkade kunde jag få tillbaka med det här programmet: HD Video Repair Utility. Det klarar inte den här filmen som bara blir ljud och något fladdrigt grått i VideoLAN och lite andra färger i tex MPC och Quicktime player.

Dessutom tycker jag det är konstigt att batteriet tar slut även om jag laddar telefonen samtidigt som jag spelar in. Jag har ett par originalladdare och sladdar, och några varianter från Clas Ohlson och Mediamarkt och sånt också. Hur jag än kombinerar så strular det. Det ser ut som att telefonen laddar när jag tittar, men samtidigt verkar det som att den käkar mer batteri än vad den laddar. Har annars inga problem med att batteriet tar slut, som en del verkar ha här.