Ej alla Facebook kontakter med bild

Diskussion i 'Hero' startad av Lazze, 16 nov 2009.

1. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt? Vissa av mina FB-kontakter har ingen bild i datorn/gmail kontakter. en hade bild innan i telefon o dator nu ingen...vare sig på ena eller andra stället. vissa andra har bild i heron, men inte i datorn... synkar om och om igen..

Lazze

2. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen av de kontakter jag har som även finns på Facebook, finns med bild i Gmails kontakter, däremot finns det bild på alla i telefonen.

det är precis som on telefonen inte synkar över bilden, eller att den tror att bilden redan ligger i datorn...

är det någon som vet något om det här med att resetta data/cache för program?
    vad händer om jag tar bort data i telefonen från Gmail, Gmail storage, och Kontakt lagring?

vill gärna veta vad som händer innan jag tar bort data...

lasse

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

HTC Hero synkar inte dina kontakter med facebook utan visar bara lite extra information från facebook i kontaktlistan på telefonen. Väldigt synd tycker jag, men det var väl enklare att göra så.

4. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

näe, jag vet. MEN Bilden kommer med över till telefonen. Så jag har en hög med kontakter i telefonen med Facebook-kopplad bild. dessa bilder synkas EJ över till gmail. de stannar i mobilen kan man säga. det är en "tom" bild i samma kontakt i gmailen. (när jag säger gmailen så menar jag i min dator så klart)

jag har bestämt för mig att inledningsvis (jag har bara haft den en kort tid) så dök även dessa bilder upp i gmailen, dvs hade de kommit in i telefonen, från FB, så hamnade de även i gmailen. detta borde väl en och annan här kunna verifiera? följer era profilbilder med från Facebook -> telefonen -> gmail ????

Lazze

5. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nej, som appel säger, det hämtas bara in extern information från facebook till telefonen, de synkas inte över till gmail. Det enda som synkas över är själva facebook-kopplingen; som du kan se under "Notes" i Contacts, att det står <sn>id:------/friendof:-----</sn> om det finns en facebook-koppling till den kontakten.

6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag var väl lite otydlig. Det enda som HTC Hero lägger till i kontaktinformationen i telefonen (det som sen synkas med Google Contacts som du sen kan se på gmail.com) är en not om vilket facebook id den personen har. All annan facebook information inklusive bild visas bara i HTCs kontakt program på telefonen.

Jag har dock inte tillgång till källkoden till HTCs people program så jag kan ju ha fel, men det är så det fungerar för mig.

7. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok jag böjer mig! jag har antagligen fel. pulade med lite av varje första dagarna och fick för mig att jag kunde se bilderna i datorn.

då kan man ju tycka att klarar mobilen av att visa bilden via en "koppling" OCH samma koppling ligger i datorn, VARFÖR kan inte gmail visa samma bild, för kopplingen ligger ju där redan.

Jo, jag har sett den texten på alla kontakter med FB-koppling.

tack i alla fall.

8. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

För att kopplingen är något HTC hittat på. Har inget med Android eller Google att göra. :)

Men vem vet, det kanske kommer. Gäller bara att Google väljer att lägga tid och pengar på att implementera det.