Fråga: Ej använda copter displayskydd på HTC Sensation?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av freddeskell, 30 sept 2011.

1. freddeskell

freddeskell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har har köpt en Sensation, men glömde att köpa ett displayskydd. Och nu sitter jag på bussen och kommer ej fram till nån affär innan stängningsdag.

Så jag skickade en kompis att fara och köpa ett Copter displayskydd på teknik magasinet. När han ringde upp så sa han att personalen hade sagt att man inte skulle använda Copters skydd på just en HTC Sensation, stämmer detta? Och varför?
    Han hade fått rådet att köpa ett annat som bara kostade 70kr?! Vad är det för budgetprodukt?

Nån haft liknande erfarenheter?

Jag har alltid haft Copter och varit jättenöjd tidigare.

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Tänkbara anledningar till deras svar:
    Skärmen är lite konkav och det kan vara svårt att få filmen att sitta.
    Telefonen har Gorilla-glas och är tålig som den är.

Jag har sålt många Copter till Sensation och det blir bra.

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Ang budget: Jag köper mina för ca 3 kr st och de har bättre känsla än min kompis Copter.

4. freddeskell

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. freddeskell

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag satt dit det. Fanns två i förpackningen och tur var väl det! För att det första jag satt dit slapp i kanterna..sen det andra sitter där nu men i två hörn sitter de inte klockrent dock. Det var lite mer "motstånd" när man kör fingret över skärmen oxå.

Så nej, köp ej iZound utan kör på Copter..

6. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köper du displayskydden för känslans skull?

7. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag köper de för att jag inte vill ha min display repig och att de är mycket skönare än copter skydden. Även det faktum att de kostar ca 3 kr st är också mycket fördelaktigt.

8. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Klart man gör. Att känslan är bra är ju viktigare än skyddet.

9. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Känslan är bäst utan skydd och det finns väl en anledning till att dom använt gorillaglas?
    Kör min Sensation utan skydd och körde min Nexus One ytan skydd i ett år utan repor.

10. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Alltså jag väljer hellre att okej skydd med bra känsla än ett bättre skydd med dålig. Skydd ska man ju självklart ha om man tappar telefonen osv, som jag alltid gör.

11. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Anledningen är att vätskan som man har på läcker in mellan display och glaset. Det har ingenting med att den är konkav.

12. antenordlund

antenordlund Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Liten varning

Lade på ett copter på min dotters 1mån gamla sensation, skärmen dog då det kom in vätska i den...Går det på garantin? Tror inte det.

La på ett copter på på min Huawei Ideos X5, inga problem alls.

13. freddeskell

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lämnat igen min telefon (DOA) på grund av att ett fel. På denna nya har jag köpt Copter, får väl se hur det går..men jag tror nog det ska gå bra bara man ej överapplicerar sprayen.

Förövrigt, telefonen jag lämnade igen hade jag iZound på, första jag satte dit satt inte alls som det skulle, det andra (var två filmer i förpackningen) satt bättre MEN efter 2 dagars använda var det ändå så att i två av kanterna så var det lite släppt. Så aldrig mer iZound. Även om de är billiga så vad gör det? De var även strävare när man drog fingret över skärmen. Tyckte även att det fastnade smuts/fett lättare, abra efter två dagars användande märkte man det!

14. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Ajdå! Tråkigt att höra!

Hur gjorde du när du monterade filmen?

Har endast sett fuktskada som uppkommit i samband med Copter-montering en gång, på en DHD. Det var en pappa som monterat åt sin son och efter en stund erkände att han sprutat ut hela flaskan direkt på telefonens skärm. Vi har nog sålt över 2000 skydd så det är inte vanligt, som tur är.

Hoppas det löser sig för dig!

15. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag kan inte begripa varför man vill förstöra telefonen med display skydd? Har haft min desire HD med gorilla glas i ett halvår och har inte en enda liten repa någon stans på hela telefonen, nog för att jag är försiktig med mina telefoner, men behövs det verkligen? Känslan blir ju skit med copter och allt vad display skydd heter varför köpa en dyr och bra telefon om man ändå inte kan njuta av den till fullo?

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

16. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Skulle jag regelbundet tappa min mobil så skulle jag också skaffa någon form av skydd.
    Jag har aldrig hållt i en mobil med skärmskydd som har känts ok.
    I min mening tar det bort på tok för mycket av känsligheten och "glidet" på skärmen.

17. freddeskell

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av den anledningen att jag ibland kan ha nycklar i samma ficka, men visst är det väl bättre utan. Men jag har alltid haft displayfilm på och tycker det är bra, tycker även känslan är bra!

Jag har satt på ett Copter på min Sensation och hade inga som helst problem med nå fukt eller sånt.

18. Tjonge

Tjonge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gorillaglas är INTE repfria. Tro aldrig det. Däremot pallar dom långt mer stryk än många andra displayer. Jag har oxo skydd på min Sensation, och har alltid haft det på mina andra smartphones. Anledningen är att en olycka kommer att hända...Frågan är inte om, utan när telefonen åker ner i samma ficka som nycklarna, eller man slänger ner verktygen i fickan, men glömt bort att telefonen ligger där.
    Att byta ut ett displayskydd för 180:- är mycket roligare än att byta ut hela glaset för någon tusenlapp. Visst, känslan blir sämre, men jag tar hellre det än en repad display. För att få bättre glid och känsla när man kör med polyuretan-skydd (typ chopter), så kan man polera upp skärmen med lite bilvax.

19. GhostMerlin

GhostMerlin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang Displayskydd har jag ingen erfarenhet av copter, dock använder jag displayskydd från Zagg på alla mina telefoner. Har dessa både på HTC Sensation samt iPhone 3GS samt iPhone 4... och jag skulle i dagsläget inte byta från Zagg.. lite dyrare men jag känner att jag kan lita på Zagg.... tappade ett gåbord på en telefon display och trodde den var förstörd... men skyddet hade tagit upp kraften och räddat displayen... visserligen var jag tvungen att byta skyddet men det var det värt.....

20. Tjonge

Tjonge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Copter och Zagg änvänder sig av samma material: Polyurethan.