Ej få notifieringar/inkommande samtal när en app körs?

Discussion in 'Frågor och support' started by Rorin, Sep 21, 2012.

1. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan jag på något sätt ställa in så att jag inte får notifiering och inkommande samtal under tiden jag använder en viss app? (på ett enkelt sätt)

Dvs när jag använder appen vill jag inte bli störd av något annat på telefonen, men jag vill fortfarande ta emot meddelanden och ha möjlighet att se missade telefonsamtal om jag går till hemskärmen.

Det bästa skulle vara om inställningarna går att göra så att "om app X körs stör ej", men det går även bra med någon typ av profil eller liknande som jag lätt kommer åt att ställa in.

Vet att det finns profiler som gör att telefonen inte stör vid möten och liknande men jag antar att jag inte är ensam om att t.ex använda telefonen under sagda möten för att visa något eller inte vilja bli störd när jag använder en viss app.

En bonus skulle vara om jag kan få telefonen att automatiskt svara på meddelanden jag mottar under tiden med någon information om att jag är upptagen.

Kan tillägga att jag har en galaxy s3 men är även intresserad av generella lösningar som fungerar även på andra telefoner.

2. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

MINA ENHETER