Problem: "Ej kompatibelt med din enhet"

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av PatrikDroid, 2 jun 2012.

1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Bullshit! Flera gånger som detta hänt, och så söker man upp en fulversion på nätet och det går alldeles utmärkt. Vill de inte ha mina pengar eller?

Senast hände detta med NOVA 3, som jag hittade en fulversion av som tyvärr inte kan ladda ner de nödvändiga filerna.

Börjar bli fetleds på google play, för det SUGER FET ÅSNA!

1. De har delat upp google play i massa kategorier.. Vad sägs om att dela upp typ SPEL i flera underkategorier? Jag kanske inte är intresserad av bilspel, varför ska jag ens få upp de när jag söker runt då?

2. Hantera installerade appar är ett skämt. Det som erbjuds är antingen en lista på det som är installerat, eller det som har installerats sen tidens begynnelse. Vad sägs om att låta mig filtrera köpta appar? Kanske, men bara kanske vill jag installera ett spel som jag köpte förra året, trots att jag redan klarat det?

3. Varför i självaste messias svettiga armhåla kan jag inte köpa en app, pga att mina enheter påstås ej stödja appen? Låt mig få avgöra det själv? Jag kanske vill köpa appen ÄVEN om det inte funkar? Hur vet google att jag inte köper en annan androidenhet imorgon? Kanske är det erbjudande på en app IDAG, och jag missar det erbjudandet för att jag tyvärr inte har installerat mitt google-konto på en kompatibel enhet för tillfället. Så urdumt! Speciellt när skimånga appar påstås vara inkompatibla, me funkar alldeles utmärkt ändå. GTA3 skulle inte funka på Galaxy SII först stod det, men det funkade alldeles utmärkt. Som tur var så TVINGADES jag inte avstå från att köpa spelet på den tiden.

USCH VILKEN SKIT GOOGLE PLAY BLIVIT!
    Namninsamling tack, NU.
    Detta funkar fan inte. Användarupplevelse suger apsvett, och utvecklarna går miste om intäkter eftersom man letar upp fulversioner istället.

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Om du la lika mycket energi på att lära dig hur Android funkar som på att gnälla hade du vetat att det går att lura playstore genom att redigera build.prop så den tror att det är en annan telefon.

3. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Och om jag inte har fel är det intr googles fel. Det är väl utvecklaren som bestämmer på vilka telefoner appen ska funka.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

4. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

@orcophant: Du tycker alltså det är bra att man ska behöva redigera sin build.prop var gång man ska köpa något? Toffel?

@Snusdus: Vet inte, men det är ju ändå Google i grunden som i så fall valt att låta utvecklaren bestämma. Borde finnas möjlighet att köpa vad man vill, oavsett vilka produkter man äger. En liten extra varning är allt som behövs.

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Vilka appar kan du inte installera då?
    Har du ändrat dpi? (vissa appar vägrar om det inte är 240dpi)

6. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Thank you :)
    När du nämner det så minns jag faktiskt att jag läst det någonstans..
    Det är mycket att hålla reda på xD

Varför kan man inte bara få välja dpi själv hur som helst utan bekymmer? Fattar inte varför det ens ska behövas root för det.. nåja. Det går att ändra i varje fall, det får man ju vara glad för :)

Edit: Det hjälpte inte ett dugg ju ._.
    Precis lika få träffar nu som från början när jag söker på Nova. Lustigt för jag hade tvåan.. men det var på en annan rom.. Kör ju CM9 nu.. är det romen som ställer till?

7. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    rensa google play cashe och data..starta om mobil i 240 dpi.. då kommer det att funka :)

8. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

I'll try it.
    Brb.

Edit: Fraking finally! Tack :)
    Då har man äntligen lite koll på den biten också.. Upptäckte just att man vart utan en massa uppdateringar pga samma problem, så man får väl gå igenom den procssen lite då och då :)

Last edited: 2 jun 2012