Fråga: Ej original USB kabel

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Bjornen, 14 augusti 2015.

1. Bjornen

Bjornen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur stor skillnad är det på olika kablar? Har laddat min med en ej original kabel fast med original laddare och i natt klarade vi oss med livet i behåll tack vare ett silicone skal som tog det mesta av värmen. Telefonen låg på en säng och det blev hål i överkastet! Ska aldrig mer ladda på natten! [​IMG][​IMG][​IMG]

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.575
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

till att börja med - tur att inte något värre hände!

Kabel ska spela mindre roll, men självklart kan det bli fel där också. Lite beroende på hur den är kopplad osv. Nu är jag inte superduktig på hur en laddkabel ser ut inuti, men om två felaktiga "ledare" kommer i kontakt med varandra kan det ju bli fel också.

Problemet är väl oavsett att om man inte kör originalkablar så avsäger väl tillverkaren sig allt ansvar.

Jag brukar göra så att jag kör allt original när jag laddar utan att kolla. Men när jag är vaken så kör jag en kabel från en annan tillverkare, men originalkontakten.

3. Bjornen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad tror ni om att laga? Såg att det verka vara relativt lätt att byta usb kontakten. Starttexten kommer upp och sedan vibrerade den och dog, vet inte om det var för att batteriet blev helt tömt för nu händer inget. 150kr för usb kontakten så det kanske är värt en test?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.575
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För mig känns det som att fler saker kan vara sönderbränt om man kollar i telefonen. Men du kan ju alltid beställa en ny USB-kontakt och kolla lite när du öppnar telefonen. :)

5. Bjornen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo så är det nog. Jag har ett reservbatteri som jag ska testa med har det inte tillgänglig nu. Få se om den kommer längre i uppstarten.

6. Bjornen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den startade faktiskt med reservbatteriet så nu har jag beställt lite reservdelar. Få se om jag får ihop den...

7. Bjornen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det gick sådär bytte usb porten och den laddar men den beter sig konstigt. Ingen indikation att den laddar men batteristapeln ökar. Anslutning mot datorn är av/på lite slumpvis. Knapparna meny och tillbaka på displayen tänds inte. I övrigt verkar den ok. Nåja det är väl bara att kassera den.

8. Wheelie

Wheelie Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia och Wifog

Att du ger dig på att laga en enhet som kunde fått er innebrända, släng skiten o köp en ny och ladda under uppsikt i fortsättningen.

Skönt att allt gick bra.

kalleboston gillar detta.