Ej viloläge, tömmer batteriet...

Diskussion i 'Blade' startad av mape82, 11 jan 2011.

1. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har varit många frågor om batteriet på slutet. Har haft min telefon snart i två veckor, så borde kommit förbi när man kommit upp i tillräckligt många laddningar. Ändå suger batteriet ut på väldigt kort tid. laddade upp till 100% innan jag lade mig igår. Donade lite med telefonen, sen somnade jag. Halv tolm morgonen efter var batteriet helt tomt. Vad jag märker att jag i princip alltid kan starta ut "viloläget" med att trycka på valfri knapp och sen låsa upp. några få ggr måste jag låsa upp med powerknappen, borde det inte vara den som gäller hela tiden? har JJ4. Blir nog att testa JJ6 snart, för detta fungerar inte.

2. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Detta ska vara fixat i JJ6 vad jag vet, kallt_kaffe kan nog ge ett mer deffinitivt svar.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite osäker fortfarande vad som orsakar detta. Har råkat ut för att det hänt en gång med RLS6 och försökte då lista ut vad det var som höll den vaken. Dödade en massa processer och slog av det mesta men jag tror det var först när jag satte över den i "Airplane mode" och slog av ljudet som det släppte.Tog ur den ur airplane och slog på allt jag slagit av (Wifi, data trafik osv...) och sen funkade den som den skulle igen.

Börjar fundera på om det är någon av programvarorna i RLS4 som ställer till det. Brukar nämligen installera många av dem manuellt även när jag kör RLS6.

Några program som jag misstänker är Taskiller Free, Launcher Pro, samt Weather Widgets. Men det är mycket sällan jag råkar ut för detta numera. RLS7 kommer dessutom att ha default batterimätaren som standard och cirkeln som en addon då jag funderar på om det kanske är cirkelmätaren som ställer till det. Standard batteri mätaren har typ 6 ikoner (0,20,40,60,80,100) medans cirkelmätaren har 101 st. Det kanske ställer till något?

mape82 gillar detta.
  4. mape82

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

edit...

Last edited: 11 jan 2011
  5. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har också tänkt på att batterimätaren kan sluka en hel del batteri. Det sägs ju att många batteriwidgets gör det. Vet du hur ofta batterimätaren pollar batteriet?

6. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min pallar inte en dag ens, var fulladdad i morse, dog kl 20 ikväll, har knappt använt den, försökt hitta någon strömtjuv, utan större framgång. Stänger allt via aktivitetshanteraren med jämna mellanrum.

Vart ser jag vilken telefon jag har (det ni nämner ovan) Viken skall jag hoppas jag inte har, och vilken vill jag helst ha??

7. mape82

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

har du lagt in en egen rom?

8. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte gjort något mer än lagt in några appar.
    Är som jag fick det i övrigt från Comviq. Pratade med dem idag, men blev bortkopplad kl 20:00 när supporten stängde... Typiskt

9. mape82

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

ok, köpte också via comviq. lade in en egen rom från denna sida, Jellyfish. Den versin jag valde först nr2 var inte alls skonsam mot batteriet, bytte till varsion6 i eftermiddags och tror att att det blivit mycket bättre, får se hur den reagerar över natten

10. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har du Wifi och surfet på hela tiden?
    Prova isf ha dem avstängt. Även om du inte surfar så syncar ju gmail och appar vilket drar ström.

Det är nog ingen ide att du försöker förbättra det med ny ROM om det handlar om ett hårdvarufel och du måste reklamera.