Problem: Ekar för folk som pratar med mig

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Notrallon, 12 sept 2011.

1. Notrallon

Notrallon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min SGS2 i slutet av Juli och älskar den. Enda problemet jag har är att folk som ringer mig hör sig själva. Det är inte så varje gång, men iaf i ungefär 90% av samtalen som går.

Går det att lösa det här eller måste jag lämna in den? Jag har tele2 om det har någon betydelse.

2. Contessa

Contessa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter riktigt jobbigt.
    Hör av dig till stället du köpte mobilen från eller till tele2 om dom gett dig den.
    Kanske måste lämnas in på lagning.

3. Dantax

Dantax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma bekymmer, bytte dock till lightning rom 6.1 och då försvann det. Finns någon annan tråd här som tar upp ämnet.

4. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
  5. VoodooExtreme

VoodooExtreme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har du något fodral på ?

6. Notrallon

Notrallon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, köpte ett case till den. Testade att ta av den nyss när syrran ringde och då funka det utan problem, när jag satte på den igen sa hon att det började eka. Skumt.

Tack iaf. :)

7. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Verkar som vissa skal täcker mic 2.

8. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Lägger in mina tankar om detta problem.

Har inte fått några klagomål på att det ekar för folk som ringer till mig. Sedan köpte jag ett Case Mate Tough och fick berättat för mig att personen jag pratade med hörde sig själv och tyckte det lät för jävligt. Har googlat lite om det och många verkar ha problemet när de använder ett skal, trots att skalen inte täcker några mikrofoner.

Har läst att det hjälper att stänga av Noice Reduction, men vet inte var man gör detta. Dock fungerar det för mig att sätta på högtalaren och av igen. Provade detta idag. Under samtalet frågade jag om det ekade och fick svaret att det gjorde det. Satte på och av högtalaren (kanske 1-2 s. mellan trycken) och då undrade personen jag pratade med om jag hade stängt av radion eller något för det blev helt tyst i bakgrunden och han kunde höra mig väldigt tydligt. Detta alltså när jag hade skalet PÅ.

Så min teori: Det är något knas/bugg med noice reduction eller något liknande, som troligtvis förstärks av att man har ett skal på, troligen för att ljudet har lättare att transporteras från högtalaren till micken genom skalet? Eftersom problemet försvinner när jag sätter på/av högtalaren så kan det ju inte vara hårdvarurelaterat utan bör kunna fixas med en uppdate/fix/hack?

Tankar om detta? :)