Ekar vid samtal

Diskussion i 'Desire HD' startad av ALA75, 30 sept 2011.

1. ALA75

ALA75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min HTC Desire HD i några månader nu. Redan haft den inne på service pga dålig ljudkvalitet när man pratar i telefonen. Jag har inget problem men alla som jag pratar med klagar på att det ekar, dvs dom hör sig själva. I början av samtalet brukar det vara bra sen efter en stund börjar det.

Folk är så trötta på min telefon o tycker det är jättejobbigt att prata med mig.
    Den var inne hos Anovo på service. Fick den tillbaka utan att dom kunde hitta nåt fel, uppdaterade mjukvaran. Så nu är det dags för en andra service..

Nån som haft liknande problem??

2. NikeOne

NikeOne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du rootat telefonen?

3. ALA75

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det har jag inte gjort.

4. NikeOne

NikeOne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testa att roota telefonen och lägg in en annan ROM så ska det nog gå att bli av med ekandet!

5. Thansinee

Thansinee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa o sänka samtalsvolymen. Har du den på för högt så blir det rundgång...

6. ALA75

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan ju säga att jag har inte mycket kunskap om mobiler. Men läste lite om att roota men då skriver folk att garantin inte gäller o det har jag inte lust att äventyra just nu eftersom den ska in på service... men om dom inte kommer att avhjälpa problemet blir jag tvungen att försöka o göra nåt... För detta funkar inte... Förjävligt bara att man köper en telefon för över 4.000:- som man inte kan använda...

Gällande sänka volymen, jag har testat det men problemet kvarstår... Gjorde ingen skillnad alls...

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    742
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har samma problem som ts och jag kan säga att detta inte handlar om rundgång. Här pratar vi om en halv till en sekunds fördröjning, alltså ett eko.

Att eliminera eko och rundgång går att göra med mjukvara. Om det görs i telefoner vet jag inte men det borde tillverkarna göra.

Akustisk rundgång - Wikipedia

8. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Att det ekar har jag varit med om med många telefoner jag använt. Inte bara min desire hd utan även gamla vanliga mobiler med knappsats.

9. ALA75

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste en annan tråd som gällde HTC incredible, verkade som det var väldigt många som hade samma problem. Enligt HTC skulle en programvaruuppdatering lösa problemet.

10. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Samma här, tror jag varit med om det på alla mobiler jag haft...

11. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, folk vill inte prata med mig längre om jag inte använder min blåtand... Det går bra nån minut sen brakar det lös i den andres lur. Jag provade att roota men det hjälpte inte.

Sjukt störande och jag har tyvärr ingen lösning. Vet ej om det har något samband men det började knastra i den andres lur när jag använde trådat headset i 3,5 mm:s uttaget, detta började ungefär samtidigt som ekot. Slet tyvärr sönder det i tusen bitar under frustrationen så jag kan inte testa mer...

12. Greendroid

Greendroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hare haft kanskie 7 mobiler genom åren, det har aldrig ekat, nu har jag en samsung med android för 5000 kr och jag har fått problem. Vilken är den bästa tråden om eko/rundgång? Någon som vet?.

13. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har också haft samma problem, nu senast med CM7. Nu har jag kört ICS ett par dagar och ingen har klagat ännu.
    Det är ett känt problem, men jag vet inte om det finns någon lösning.
    Det släpper om jag går från ena änden av lägenheten till den andra. Förmodligen byter telefonen då mast och resettar nånting iom det.

14. Greendroid

Greendroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när jag tagit av skalet/plasthöljet så verkar ekot har förvsunnit. Jävla produkt att sälja.