Elevation/Climb i RunKeeper fungerar inte

Discussion in 'Frågor och support' started by Steeler, Mar 30, 2013.

1. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Av nån anledning har RunKeeper slutat mäta elevation/climb för mig. Min sambo, som också använder RunKeeper, har inga problem med det. Vi använder Android båda två.

Det slutade fungera för drygt en vecka sedan och jag har sedan dess bytt telefon från en Galaxy S2 till en Nexus 4, och har samma problem med Nexusen.

Har en kompis som också kör RunKeeper (Android) där det inte heller verkar fungera.

Är det någon här som använder RunKeeper och upplever samma problem?

Har börjat använda pulsband och trodde först att det kunde bero på det, men de första turerna med pulsbandet fungerade det utan problem. Det är lite surt, för det är ju rätt intressant att kunna jämföra pulsen mot just höjdskillnader.

2. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kontaktat RunKeeper och det är tydligen en känd bugg, så det kommer förhoppningsvis en fix på detta i nästa version.

Jag fick dock tipset att man kan gå in och editera GPS-punkterna på sin aktivitet och sen sparar den igen, då räknar elevation om och man får ut värdena. Jag flyttade bara en GPS-punkt, tryckte "Undo" och sen spara igen för att få dit värdena.

3. Rollea

Rollea Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Runkeeper

Jag har en Sony X10 mini pro som har en liten skärm. Därför tror jag inte har alla funktioner, jag har i alla fall inte hittat stapeldiagram m.m. Jag har ställt in distansmätningen på kilometer. När jag tittar på aktiviteten i datorn, är den miles, hur gör jag för att se distanslängden i kilometer i min dator.