Hittade ett riktigt bra erbjudande på Elgiganten OnlineStore 2 juli på en ZTE Blade. ZTE Blade för 599:- ett bra köp helt enkelt även om den är låst till
Comviq.
Som ni vet uppdateras Elgigantens lagerstatus var 15:e minut? så det borde ju vara omöjligt att beställa en produkt som inte finns i deras lager? När jag lagt ordern får jag bekräftelse på köpet, betalar direkt.
Den 26 juli dimper ett SMS ner i telefonen, ZTE Blade har tyvärr utgått ur vårt sortiment? Du kan få en liknande telefon för samma pris. Ok fine, liknande mobil till samma pris det verkar ju riktigt bra.
ZTE Blade har ju 3,5" skärm 400x800 pixlar. 512MB RAM, GPU Adreno 200.
Vad får jag att välja mellan? Liknande produkt?
SonyEricsson Xperia X8 eller Samsung Y.
X8 har 3" skärm, 320x480 pixlar. Har enbart 168MB RAM.
Galaxy Y har 3" skärm, 240x320 pixlar i upplösning. Har 290MB ram och ingen GPU.
Jaha, ringer kundtjänst och frågar om jag inte kan hämta mobilen i butik. Men det går ju inte för det är inte samma lager? Det är inte samma lager? Är ni samma butik? Vi heter samma sak men är inte samma butik, eller vadå?
De erbjuder mig att annulera order få pengarna tillbaka och lägga ordern till butiken istället. Då kostar telefonen helt plötsligt 60% mer för den kostar ju ca 1000:- i butiken. Jag kan inte få samma pris, men telefonen hade väl utgått ur sortimentet? Ja just ja, ni var inte samma butik.
Tycker det hela är ett skämt! Försöker få kontakt med en chef och får till svar att jag kan skicka ett mail till
[email protected]. Det är tydligen deras chef som svara på mail på denna adress.
Men liknande produkt i mina ögon är en som har liknande prestanda, lika stor skärm och lika hög upplösning på skärmen.
Är det någon mer som har varit med om något liknande. Jag kommer nog inte handla mer på Elgiganten, inte med detta bemötande.
Skriv vad ni tycker?
Click to expand...