Fråga: Elgigantens trygghetsförsäkring - Råd behövs

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av SoundFrog, 1 maj 2012.

1. SoundFrog

SoundFrog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej hej! Köpte en HOX i April och elgiganten prackade på mig en trygghetsförsäkring. På öppet köp så klart! Jag hade tänkt att banga den. Kostar ändå över tusen kronor för ett år, tänkte att jag skulle vara fett försiktig med telefonen istället.

Igår var dock Valborg och jag skulle låna ut mobilen till en polare, då tappades den i marken och den fick ett rätt fult märke/bula längst ner till vänster. Fick trycka in skärmen efteråt. Jag vet att det bara är en kosmetisk skada, men det fick mig att fundera om trygghetsförsäkringen kanske är värd det ändå.

Frågan är dock om det är någon som får ut någonting överhuvudtaget på denna försäkring? Om den hamnar i vatten, får man ens en ny mobil eller vill de bara ha ens pengar? Har denna kosmetiska skadan kanske redan nedvärderat min mobil tusen kronor så det är lika bra att ha kvar försäkringen för säkerhets skull?

2. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Kolla med din klumpiga polare om han har en drulleförsäkring, den ska täcka just det där ni råkat ut för ;)

3. Sonaks

Sonaks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Du kan väl utnyttja försäkringen bara. Försäkringen fortsätter ju gälla tills april 2013

4. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Enligt vad jag erfar täcker inte försäkringen kosmetiska skador.
    Vid nyttjande av försäkring där produkten lagas fortsätter försäkringen löpa tiden ut som vanligt.
    Vid totalskada där produkten byts ut slutar försäkringen gälla (försäkringen följer med produkten). Man får då teckna ny försäkring för den nya produkten om man så vill.