Fråga: Email imap konto?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av hovnarr, 29 januari 2012.

1. hovnarr

hovnarr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fyra email konton inlagda på min S2. 2 hotmails som exchange server. Pushar ut alla email direkt. Perfekt, både gäller sync och radering av emails.
    Sen kör jag två privata imap konton, som inte fungerar med automatisk sync och väldigt väldigt seg med manuell sync? Vissa gånger kommer det inga fastän man gjort en manuell sync och jag kan se emailet i inboxen på outlook t ex.

Har tidigare haft iPhone 3GS och iPhone 4 och aldrig stött på dessa problem? Har även provat K9 email klienten, men inte nöjd.

Har även provat att prata med Samsung supporten, men dem verkar inte tekniskt kompetenta att föra en diskussion med.

Någon som har något tips?

2. Duplex

Duplex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy S2

Tyvärr inget svar till dig. Men jag har liknande problem. Har 3 st IMAP emailkonton som jag vill ha uppdaterade så fort det går. Allt fungerade fint på min gamla Nokia.
    Men nu verkar det som de 2 första flyter på men det 3:e går det inte. Jag måste avsluta proogrammet manuellt och starta igen och visa alla inboxar, då verkar det fungera en tid i alla fall. Har också talat med Samsungs support men där satt riktiga amatörer. De bad mig uppgradera firmware, backa till till fabriksinställningar och lägga in kontona på nytt, kolla minnesanvändningen etc fast jag sa att telefonen var en vecka gammal.
    Nån som vet hur man kan få email uppdatering på studs.

3. hovnarr

hovnarr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gjort det, backat och ominstallerat alla email kontona. Rätt besvärligt men det hjälpte inte.

Samsungs email klient har fått mycket skit av användare, men till hotmail och gmail funkar den perfekt.

Supporten antydde det skulle vara något med email kontot och servern den ligger på. Men då hade det inte fungerat tillfredställande med iPad eller iPhone.

Jag har ställt den till automatisk synkning eller kontroll av email till 15 minuter. Ändå står det gårdagens datum på senaste synkningen när man öppnar email klienten. När jag sedan går in och gör en manuell check, vilket tar evigheter för att bli klar. Kommer datum och tid rätt.

En email klient som fungerar borde ju vara a och o för en smartphone?

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Ber om ursäkt om jag kapar tråden med en fråga ang Exchange mail appen i telefonen.

På Företaget jag jobbar har man en pinkods policy som ligger på 1 timme.
    När jag aktiverar Exchangemailen via stockappen i telefonen måste jag slå in pinkoden varje gång skärmen slocknat och låst sig och inte efter 1 timme som Policyn säger. När jag använder Moxier mail fungerar det med 1 tim då det går att välja låstid.

Hittar ingen inställning för detta i stockappen i SGS:en om det inte är skärmlåstiden som avgör detta ?

Någon som vet?