Email klient som spar på SD

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mirose, 29 apr 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon som kan tipsa om en bra emailklient för gmail till Desire som spar emailen på SD kortet? Det finns GPS program som lägger kartorna på kortet så det bör ju finnas.

Anledningen är att gmail appen inte fungerar som jag vill. Den spar bara Gmailen lokalt i minnet i 4 dagar och alltså inte på sd kortet vilket inte är optimalt om jag behöver ha tillgång till mina gamla mail när jag inte har någon täckning, ex flyget eller sommarstugan för den delen också.

Tack för hjälpen.

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Kanske tänker fel nu, men Gmail använder ju imap, vilket är ett sorts synkprotokoll
    där du sparar mailen på servern och synkas upp de mot din klient så de kan användas
    både online och offline.

Detta innebär eg att du kan komma åt din mail offline, samtidigt som du inte behöver ha
    alla 500 mailen i mobilen. Tiden på hur gamla mail i mobilen skall vara kan du ställa in i
    gmail-appen. Ser inte riktigt problemet. Du spar minne på sd-kortet eftersom för gamla
    mail kastas från mobilen, men finns tillgängliga på gmail. Samtidigt kan du läsa mail
    i offline eftersom de är lokala.

3. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Intressant fråga...
    Om inte mailen kan landa på minneskortet så bör ju det inbyggda minnet ganska snabbt bli fullt, om man som jag vill ha tillgång ganska långt tillbaka och en del mail kan innehålla tunga bilagor.

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

kolla på K-9, finns på market. Har en hel del inställningar.

Sen i gmail appen så kan du välja hur många dagar bakåt mailen ska hämtas (cachas lokalt på telefonen), samma med mailprogrammet om du kör Imap. Pop3 kommer dock alltid ladda ner all mail o spara den lokalt (och ta bort från servern, om du vill).

5. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

E-post på program menyn (dvs inte Gmail) kan köra Imap mot gmail och sen lagra på SD kortet (extern lagring), så där kan du lägga saker o sen sparas det på kortet och ej på telefon. Extern lagring är standardvalet.

6. mirose

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Problemet är att jag ska använda den i jobbet och garanterat kommer jag sitta där och plötsligt behöva info från ett mail som är 1 månad gammal och som jag förstår det kommer inte mailen finnas kvar att läsa offline. Jag ställde samma fråga till HTC och fick svaret

"Tack för att du kontaktar HTC. De sparas lokalt i ditt telefonminne i 4 dagar innan de tas bort. Alltså inte på SD kortet. Med vänlig hälsning"

Jag skulle vilja ha ett program som fungerar som på pc att de alltid är tillgängliga att gå tillbaks och läsa och sortera upp i olika mappar. Att man kan ställa in tiden för gamla mail som du skriver om är inte det bara för hur långt tillbaka i tiden den ska synka? ex att den ska plocka ner alla email från 2 veckor bakåt? Jag tror inte det påverkar hur länge de ska sparas i telefonen om man ska tolka HTC svar rätt eller?

7. mirose

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Han inte läsa ditt inlägg innan jag skickade ovanstående:)

Låter kanon, tack för hjälpen