Email konflikt med kontakter?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av wick3d, 8 aug 2010.

1. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Köpt mig min x10 mini pro för 3 dagar sedan, underbar mobil.
    Men nu har jag stött på ett "problem" som jag inte gillar, att mina gmail kontakter har kommit med i den vanliga kontaktlistan. Har inte sett det förens nu precis och vill inte se dem där då jag bara vill använda den som telefonbok. Har kollat på inställningar och valt att visa "mina egna kontakter" istället för alla, då syns dem inte. Men mina gmail kontakter kommer fram när man söker i kontaktlistan.

Någon som vet hur man fixar bort det?
    Eller är lösningen att byta till någon annan app?

Last edited: 8 aug 2010
  2. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Smidigaste i mitt tycker är att logga in på gmail via datorn och editera kontakterna där.

3. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har precis varit där och kikat, förstår inte riktigt hur jag ska göra för att få bort det från mobilen dock. Tog bort alla gmail kontakter där som jag inte vet vilka de är (såna som svarat på blocket annonser osv).. Men de är fortfarande kvar på mobilen. Försökte synca med gmailen men de försvann inte ändå.

4. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du editerade "Mina Kontakter" som är längst upp på listan? Alltså inte vänner eller medarbetare som också är under i listan
    Efter det så synca du genom mobil.

5. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade råkat ut för liknande, dvs alla mina Google email kontakts, flera hundra, hamnade i telefonen. Jag aktiverade sedan förinstallerad Sync applikationen, som inrättar en privat kontaktlista m.m. på en Sony Ericsson server. Nu har jag denna SE listan som telefonbok, och än så länge synkroniserades telefonens kontakter enbart mot den, inte längra mot Google kontakter.