Emergency calls only

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av NoiseMaker, 30 maj 2010.

1. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det meddelandet får jag både nu och då på min N1:a. Jag har alltså förlorat kontakten med nätet, men jag vet inte varför. Det verkar inte sammanfalla med att jag ändrat någon inställning utan snarare är det så att jag ibland plockar upp den ur fickan och den har blivit så. Efter reboot så funkar det igen.

Beror det på min operatör (halebop) eller är det telefonens fel?

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Hmm, lite beroende på hur gammalt ditt SIM-kort är så är det inte helt omöjligt att det kan ligga problem däri. Jag hade en massa krångel med min Magic när jag hade ett kort med Vodafone-logga på och de blev som bortblåsta när jag skaffade ett nytt SIM.

Det är möjligt att det inte är så i ditt fall, men det var iallafall gratis att få ett nytt Telenor-SIM så det kan ju vara värt det.

3. NoiseMaker

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Well, well, mitt Telia-SIM var 13 år så att jag hade problem med det det knappa dygn det satt i kanske inte var så konstigt, men detta SIM är bara två veckor gammalt.

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Halebop ägs väl av Telia nu men vet inte om de tillåter Halebop-kunder att ansluta till alla Telias master eller inte. Om de tillåter anslutning till hela Telias nät så borde inte det där hända då jag alltid har någon typ av mottagning med Telia. Brukar ha GPRS eller Edge (som bara Telia har i Sverige vad jag vet) där andra inte har någon mottagning alls eller bara kan ringa.

5. NoiseMaker

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Halebop har alltid ägts av Telia för eftersom det var det som startade företaget för att locka nya kunder i det yngre segmentet. Halebop har inget eget nät utan går helt och hållet i Telias nät.

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    De började väl som en hemsida med bl.a. modifierade operatörslogotyper till Nokia-telefoner några år innan de blev en operatör? Tveksam till att Telia ägde varumärket innan det men det spelar ingen roll.

Det jag menade var att bara för att de använder telias nät så behöver den nog inte tillåta anslutning till alla master. Har hört folk nämna att så är fallet men har aldrig kollat upp saken. Känner du någon med ett telia-abonnemang som kan låta dig låna sim-kortet någon timme för att jämföra? Om halebop verkligen får ansluta till alla deras master så lär något vara mystiskt med din telefon eller med den platsen du är för har aldrig varit med om att jag tappat mottagningen helt med Telia, trots att jag varit kund hos dem under flera år. Kan ju vara någon specifik plats annars men det verkar mindre troligt, då hade du nog tänkt på det själv eller märkt det tidigare med andra telefoner.

7. NoiseMaker

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag bytte från Telia till halebop för två veckor sen och jag befinner mig inte i urskogen...