Fråga: EMOVE i Europa?

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Koti, 13 apr 2023.

Taggar:
  1. Koti

Koti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Någon som vet hur man kan få tag på en Emove cruiser i Sverige eller Europa? Har sett att det funnits folk i Sverige med den, men det enda jag kan hitta är affärer i England och med tull och så känns det som att det kan bli väldigt dyrt att beställa därifrån?

Alternativt, finns det något likvärdigt märke? Är kanske Emove bara ett företag som säljer vidare en kinascooter?

Är väl mest räckvidden, vattentäta och tyngd den kan ta som är intressant i kombination med priset.

2. Agrik

Agrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Koti gillar detta.
  3. Koti

Koti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Ser ju vädligt likadana ut och i tråden verkar det pratas om att det är samma. Men det verkar skilja lite i tyngd den klarar och maxeffekt. Emove tar 150kg och har 1000W motor medan eltra 800w och maxvikt på 120kg

4. Agrik

Agrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Nån som hade frågat en Eltra återförsäljare o han hade fått till svar att dom (Eltra o Emove) är tillverkade i samma fabrik o är i princip samma, sen så e Emove lite förbättrad - högre ip-klass, tumgas o starkare motor, vet inte om det e mer. Ville själv ha Emove, men Voromotors kunde inte skicka till Sverige då

5. Koti

Koti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Ahh ok jag förstår, väldigt synd att enda återförsäljaren i Europa är från England då, tar man bort fördelarna med emove kontra eltra så kan man nästan kolla på andra märken med känns det som :)

6. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

"Hade aldrig vågat beställa från England - dom har aldrig svarat mig när jag har kontaktat dom" - syftar du på något specifikt företag i England, vilket i så fall? Hänger inte helt med. Eller menar du att olika återförsäljare i UK inte har svarat dig, trots att de saknar koppling till varandra?

7. Bertilsson

Bertilsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    262
    Den där vattentätheten är bara bluff.

Läs här för exempel:

View: https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/hr38t4/my_waterproof_emove_cruiser_just_drowned_after_a/

Såhär står det i garantivillkoren:
    4. Warranty is void if weather-related water damage is determined. Owner is responsible for storage and protection from the weather.
    ...
    7. This Limited 1 Year/6-Months Warranty will not cover any damage which results from the application of improper cleaners, solvents or chemicals to the product, water damage, smoke or soot, or from exposure to saltwater, sea breeze or salt.

VORO Warranty Policy - VORO MOTORS

ecksbocks och Gargo gillar detta.
  8. Agrik

Agrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Beyondpev.com heter dom som jag kontaktade. Iallafall kontaktade jag denna återförsäljare 3ggr , 1gång via mail, 1gång via formulär på deras hemsida o 1ång via messenger
    Fick aldrig nåt svar

9. ecksbocks

ecksbocks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Minimotors märke Speedway har ju sin variant också.

speedway-5

10. ecksbocks

ecksbocks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Håller nog med, jag har gjort väldigt mycket research på detta och det slutade med att jag köpte Dualtron som är ärliga nog att inte sätta ip-klassning på sina scooters när andra märken med samma förutsättningar gör det.

Man måste använda sunt förnuft.

Bertilsson gillar detta.