Emulera smartphone på datorn så nära verkligheten som möjligt (JavaScript-spel)?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 18 aug 2014.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Håller på med ett mobilspel i javascript (inte Android Java) och söker ett sätt att emulera en smartphone (ju fler modeller desto bättre) på datorn så nära verkligheten som möjligt. Har testat en del webbtjänster som inte fungerar så bra.

Spelet fungerar bra på min (moderna) dator men skulle vilja kunna testa med lägre prestanda likt många smartphone.

På vissa av de tjänster jag testat går spelet utanför skärmen men på min egen riktiga telefon är storleken perfekt trots samma upplösning. Något med skalning fungerar med andra ord inte i vissa webbtjänster.

Visst kan jag installera Android SDK men problemet är att jag måste lägga in alla telefoner själv (gissar de inte finns från början) samt att jag måste skapa ett nytt projekt med webview etc där jag kopierar in mitt projekt.

Hade helt enkelt hoppats på något enklare.

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag brukar göra det i Eclipse, men där får man själv mata in vilken hårdvara man vill emulera.

Tycker ändå det fungerar bra.

// mobilt

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

indika gillar detta.
  4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Det finns en del tjænster som erbjuder test på fysiska enheter, givetvis mot en summa pengar. Tror aldrig det blev av att vi kørde det i ett projekt så kan inte rekommendera någon.