En app som håller koll på dina träningsrundor

Diskussion i 'Applikationer' startad av Rofugos, 12 jan 2010.

1. Rofugos

Rofugos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet att jag läste på Aftonbladet om någon kille som hade gjort en app till android som höll koll på din träningsrundor, hur långt du hade sprungit och allt sådant, och blivit rik på denna. Man kunde även matcha mot sig själv eller andras tider. Vet att jag kollade in hemsidan och programmet verkade riktigt snyggt och bra. Någon som känner igen detta?

2. krallebob

krallebob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

cardiotrainer använder jag den fungerar bra där kan du tävla mot dig själv. Sedan kan du ladda upp rundorna till internet så kan du kika olika resultat där på deras hemsida.

3. Rofugos

Rofugos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var inte den jag tänkte på, men skall kolla.

4. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sportypal är cool. Den reggar även vart du sprungit din runda med gpsen. Kanske inte den du mena, men helt klart ett kul alternativ

5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eller varför inte My Tracks från Google. Funkar klockrent tycker jag. Bara att ladda upp till Google Maps så ser du vart du sprungit. Kostar gratis.

6. spiffler

spiffler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Har testat Sportypal ett tiotal rundor och tycker det är klockrent.
    Ska testa CardioTrainer imorgon tänkte jag och se.

Otroligt vad kul man kan ha med android :)

8. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan man koppla pulsband mot mobilen? Då hade det börjat bli ett riktigt hett alternativ! :)

Använder en Garmin Edge 705 med pulsband när jag sportar vilket funkar finfint men framöver kan säkert bli ett fint alternativ!

9. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag använder My tracks, fungerar bra för mig.

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 948
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Något jag tycker är lite märkligt med Cardiotrainer är att man inte verkar kunna knyta sina rundor till ett användarkonto.

Nu får man förvisso ett konto knutet till sin telefon automatiskt, där runder etc. laddas upp. Formaterar du dock om telefonen eller byter lur så blir det en ny kod och ett nytt användarkonto.

Har jag missat något eller är det tänkt att fungera så? Det verkar ju jättedumt.

11. Dallebull

Dallebull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CardioTrainer funkar skitbra, förutom att min telefon har en förmåga att dö om jag har det på och ringer ett samtal en längre tid, synd att den inte autosparar rundan med jämna mellanrun för allt försvinner efter telefonen rebootat, har en spica....

12. IzabelleM

IzabelleM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nybliven hero ägare och känner mig lätt förvirrad. Vilken ska man välja? Hur fungerar det?

13. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 948
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Välkommen till forumet!

De flesta program är väldigt intuitiva och hur de används är därmed inte svårt att klura ut på egen hand, däremot är det lite av en djungel då antalet program är rätt stort och att hitta ett program som man trivs med kan därför ta lite tid.

Ovan nämns programmet Cardiotrainer och det fungerar efter egen erfarenhet mycket bra och har många användare. Själv har jag dock fastnat för en app som heter "Buddyrunner", se tråden här för fler alterantiv: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=2098&highlight=Sportypal

Många apps, bla cardiotrainer och buddyrunner, erbjuder en sedan möjlighet att ladda upp resultaten på deras respektive webbportaler där man kan se karta och övrig statistik. Råder dig att helt enkelt prova dig fram!

14. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Pulsband finns till: Run GPS trainer.
    http://www.rungps.net/

15. mrhedstrom

mrhedstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör FunBeat och kör den enkla appen "funbeat mobile" för att lägga till träningspass. Riktigt bra för att tävla mot sig själv och kompisar som tränar och ger bra motivation. Det är en bra sida också för den delen med massa olika tävlingar mm.

16. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Finns ja det verkar så, dock så fungerar det bara till windows mobile för närvarande då android inte stödjer detta ännu. Kanske är det så att med 2.1 så fungerar det? Är själv riktigt sugen på att hitta en pulsband som kan snacka med luren då man verkligen har allt i ett musik, gps, puls och datainsamling...

"At this time the heart rate monitor can only be used for the Windows Mobile version of Run.GPS because Google Android does not yet support the required serial Bluetooth communication. "

Läste lite mer på deras sida och verkar som att det fungerar nu: "Bluetooth HRM support added (required Android 2.0 or higher) "

Någon som känner sig manad att vara testpilot ;)

Last edited: 14 feb 2010
  17. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Just nu skulle jag vilja ha en app som sparkar mej hårt i röven så jag kommer iväg på träning.

18. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Är det bara just detta pulsband eller funkar "vilket som helst"? Jag har en Beurer pulsklocka, och när jag på gymmet står på löpbandet som har en Polarlogga på sig får jag pulsvärdet på displayen om jag har mitt pulsband på. Hade ju varit helt suveränt med allti-i-ett, så slipper jag köpa den Garmin 305 jag har haft ögonen på en tid nu... :cool:

19. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad jag har hittat så är bara detta som är kompatibelt med android finns säkerligen andra men antar att det gäller att hitta dem :).
    Känns som att det bara är en tidsfråga innan blåtandspulsband kommer till massan i dessa smartphonetider

20. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Ja, det vore verkligen mumma. Jag testade CardioTrainer igår (längdåkning) och var mycket nöjd. Tänkte göra samma sak imorgon med MyTracks, och om jag är lika nöjd där plocka bort CT. Det är STOR skillnad i storlek; 5MB för CT mot 1MB för MT. Det är ju en hel del skillnader i fråga om funktioner, men frågan är om man verkligen har nytta av CT:s extra...