En av bristerna med Chromecast (audio i detta fall), och detta är ändå på android.

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av söder, 11 mar 2018.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ofta är det så att den aktiva appen som castar, t.ex. Spotify eller SR, liksom inte stannar kvar i minnet på telefonen, och det glöms bort att den startat en spelning på Chromecast. Detta medför att man inte når volymen för detta via de vanliga knapparna. Detta är något som jag förstått är ännu vanligare på t.ex. iPhone.

Dock finns det ofta ändå kvar den notifikation som är för just en aktiv spelning på en Chromecast, där man stoppa, pausea eller mute:a. Dock är det så dumt att man inte kan ändra volymen där, ty det verkar som den har mer kontakt med vad som sker än själva musikappen.

Startar man sen Google Home appen, fungerar det till 99% av alla gånger att direkt hitta den aktiva spelningen och ändra volym där. Efter det, ofta också i musikappen eller i telefonens vanliga volymknappar.

Gjorde en liten video av det här.
    View: https://youtu.be/LZI4c4aa9Qg

Känns det igen?

/Söder

Franke gillar detta.
  2. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Det känns igen. Händer i princip varje gång jag spelar via chromecast audioen längre stund. Har för vana att ha home-appen för snabb åtkomst eller så ber jag helt enkelt google assistant sänka eller höja. Där har jag ett kommando som vid "increase volume" resp "decrease volume" ändrar volymen på alla mina chromecast audio.

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Spotify har ett känt problem med det sen flera år, händer ofta mot enheter med Spotify Connect med men så länge folk fortsätter att betala ändå så skiter de i att fixa det. Rösta med plånboken och tvinga dem till handling.