Sitter här och ska slänga in Elelinux WWE här nu och insåg att det finns en riktigt bra sak med Hero som man kanske inte tänker på i första hand. Tack vare den vinklade underkanten så går den utmärkt att använda som dörrstopp om man brickar den.
Där är Heron tveklöst mer användbar än iPhone iaf... Men man kommer längre (och får fler studs) om man kastar macka med en iPhone än med en Hero...
Undrar om jag ska sälja min hero billigt, eller ha den kvar som minne av den mobilen som fick upp mina ögon för annat än walkman
Hmm, vette katten om man inte skall säga att det är Magic som är den luren, det är ju i princip samma lur som Heron... Bara den modellern av Magic med Google-märkningen måste ju ses som überkult redan nu ju, hehe...
Men ändå, Heron var ju en större succé. Det fanns ju många telefoner lik nokia 3310 innan den kom ut, tror jag i alla fall
Det var våran hjälte som drog fram android fronten och gjorde android stort, den är även känd som den första mobilen som faktiskt slog iPhone. Så hjälten kommer nog att finnas med länge som en ikon för android
Ja tittar man t.ex. på vilka telefoner det fixas customs ROMs till så ligger väl Heron än så länge på topp?
heron var ju första telefonen med sense öht??!?!(kanske nån windows mobile som hade det innan?) så den blev iaf en milstolpe för htc
Heron var den första Androidluren för de allra flesta (nog bara ett fåtal som bytte sin magic efter bara någon månad) och kommer nog därför ha en speciell plats i många geek-hjärtan. Absolut en telefon jag kommer behålla och leka med även om jag införskaffar en annan androidlur.
Slog iPhone? I vadå? Höjdhopp..? LOL Det håller jag med om. Sense anser jag vara revolutionerande jämfört med 'vanilla'...
3210 menar du. 3310 var ju uppföljaren som inte tillförde något nytt. Klart Heron sparas. Har kvar alla mobiler jag ägt.
Jag tror som ni att HTC Hero kommer bli en ikon i framtiden. Även om Magic kom lite tidigare så var det först med Hero som i alla fall jag fick en känsla av fullkomlighet. (detta var i aug 2009 haha, tiden och utvecklingen går fort ). Snygg/Cool Design,Byggkvalitén, Sense och Android integrerat i en telefon. Jag kommer inte få samma känsla när jag köper min nästa telefon.