En brilliant app Idé!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Cryton, 15 nov 2011.

1. Cryton

Cryton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej nu är jag rätt ny på detta men en kompis mamma berättade att jag skulle skriva hära och fråga vart man vänder sig..

Som sagt min ide inheåller ganska mycket Bra saker för vardagen och när man snackar om med mammaor tex om det så säger dom att dom skulle köppa den för 100kr om den verkligen fanns

några frågor bara,

vart vänder jag mig?
    Hur mycket kostar iden?
    kan jag tjäna på iden?

Mvh

2. Cryton

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

amen snygg stavning jag har....

Lidback, Iamfree och Dirk Diggler gillar detta.
  3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Steg 1. Leta igenom market flera ggr och se om det finns nån liknade app.
    Steg 2. Prata med någon mer teknisk än "mammor" för att se om dom vet om någon liknade app. Då mammorna kanske helt enkelt inte hittat appen pga av okunskap.

Om du inser att det verkligen inte finns finns 2 alternativ.

alt. 1 Se om du har pengar nog att betala en appmakare för att skapa appen och sedan själv lägga upp den på market.
    alt 2. Leta efter någon som vill jobba gratis och få viss procent av försäljningen av appen. Troligvis ganska mycket med tanke på att du endast kommit med en idé

Vad iden kostar och vad du kan tjäna på iden är svårt att säga med tanke på att du inte säger din ide, och tror du verkligen på iden ska du hålla den för dig själv tills du är säker på att den du delar den med inte kommer sno den.

Lycka till

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om du verkligen tror på idén så lovar du utvecklaren en rätt bra klumpsumma istället för att ge honom en % av försäljningen. Det tjänar du på i längden.

Se till att skriva på ett non-disclosure agreement innan du öppnar munnen bara.

5. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Alternativt, om du verkligen tror på iden så spenderar du den tid som krävs för att lära sig programmera och sedan även implementera ide'n. Med lite tur kanske du tycker att det är kul att programmera :D.

m v h Henrik

6. Cryton

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Problemet är ju att...jadu jag har inte tiden eller det är klart jag har men har googla runt lite på program att skapa appar i men vete fan vilket som är bäst?

Om nu jag ska börja med detta projekt...

7. jonathanwong

jonathanwong Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

appinventor kanske? har inte själv lekt i detta program, men kan vara något :)

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Du kan alltid köpa tjänsten direkt från någon utvecklare. Dyrt men du behåller alla intäkter, då är frågan om du verkligen tror på idén eller inte. Ett riktigt eldprov.

Ett annat sätt är att kontakta någon utvecklare och se om du kan komma överens med kring uppdelning. En sak jag stött på och använder mig är ex att man delar 50/50 efter kostnaderna är intjänade. Fast det är många gånger någon med en idé kräver över 70% utan att göra något utan vill ha intäkterna direkt. Det är inte så intressant för många bolag.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk