Hum upptæckte i dag nær jag skulle gå in i "Album" mappen, så står det "laddar" sen blir skärmen svart, sen kommer den tillbaka, och sen laddar den igen....och så går det bara runt, så jag undrar om någon anna har de felet?!
Kanske inte är en bugg men när jag håller home knappen intryckt när jag startar telefonen behöver jag inte slå in simkortskoden. Fast å andra sidan går det inte ringa eller surfa genom WiFi heller, fast bläddra i mina filer går bra.
simkortskoden är bara relevant för operatörstjänster, i övrigt kan du använda telefonen helt utan simkort ifall du skulle vilja.
Japp! Men man kan alltså hoppa över simkortet med att trycka home och sedan bläddra i sina filer om man är utomlands så manslipper ha allt sync avstängd och slippa ta ut simortet ome det är en liten danmarkstripp med Öresundsbåt.
Provade igen och fungerar inte, ska komma på vilken mer knapp jag höll på. Blev i alla fall väldigt förvånad när jag kom till home screen utan pin. Kom på ett annat nu. Har inget med homeknappen att göra. När man kommer till koden trycker man på/av knappen och väljer flightmode - sedan kan man dricka öl i lugnan ro Här kommer dock en konstig sak: När man stänger av och startar telefonen igen får man faktiskt trycka på flightmode igen för att simkortet ska hoppa igång. Alltså, inte DATA network mode. Visst det går även göra efter man knappat in koden men vi säger att du tappar telefonen, då kan ingen få igång ringandet utan att kunna pinkoden om man inte är bra på att hacka.
Android stänger automatiskt av all internet kommunikation när man roamar (dvs, är utomlands), så vad tjänar man på det?