En del Google tjänster funkar enbart i browser..

Diskussion i 'Allmänt' startad av barspin, 10 juli 2011.

1. barspin

barspin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Jag har ett konstigt problem. Har sökt med ljus å lykta men jag hittar ingen info om detta.

Jag har 3st Google konton där samtliga är separata domäner som ligger på google domains. Konto nr 1 är mitt primära google konto där jag har i princip allt, mail, docs, kalender osv.

Jag upptäckte problemet när Market blev tillgängligt i Sverige. När jag hade lagt till Google Checkout till kontot (och det funkade i browsern) och försökte handla på market i mobilen så sa den bara att det inte fanns nåt Google Checkout kopplat till kontot... WTF??? Jag provade konto nummer 2 och det var samma sak där... Jag provade med konto nr3 (slaskkonto) och det funkade. Ok, strunt samma tänkte jag och har kört med ett "extra konto" i mobilen för betalning, det gör ju inte så mycket. Men nu när jag försöker köra Google+ appen så går det inte att logga in. Trots att jag har ett G+ konto som jag använder (det funkar fint i telefonens browser) så får jag meddelandet att man måste ha en invite osv när jag försöker logga in på G+ appen.

Mail, kalender och kontakter synkar utan problem...

Med Google Checkout så kvittade det men med G+ vill jag ju använda det med mitt primära konto. Jag fattar verkligen inte vad som är fel... vad har jag missat? E som ett stort fånigt frågetecken här. Finns det någon därute som har en aning?

Daniel

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det låter lite rörigt att blanda in multipla konton och använda dem korsvis när du egentligen vill använda ditt primära konto.
    Se till att det kontot som är godkänt för Google+ används i appen. Testa med alla 3 för all del så bör du se vilket som du loggas in med och sen får du besluta om du vill använda det kontot eller ordna invite till ditt primära.