En faslig massa kontakter....

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sigma78, 6 aug 2010.

1. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Helt plötsligt noterade jag idag att min telefon är sprängfylld med kontakter, nästan 3000 stycken. Det ligger cirka 15 kopior på varje av mina kontakter i en grupp som heter "okänd" och som är markerad med en grön kvadrat med en vit siluett av ett huvud inuti.

Jag tillåts inte ta bort dem eftersom "skrivskyddade kontakter går inte att ta bort, de går bara att dölja".

Fine. De syns inte i kontaktlistan normalt sett, däremot när jag ska skicka SMS syns de, och det blir ett väldigt skrollande.

Är det någon som vet var de kommer ifrån och hur jag ska göra för att bli av med dem?

Kan det ha att göra med synkroniseringen i den nya versionen av facebook-appen? Men de kontakterna ska väl ha en blå kvadrat med ett facebook-f?

2. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Den blå kvadraten med Facebook-f blir av Galaxyn:s integrerade Facebook-sync. Facebook-appens egen sync blir de gröna kvadraterna, iaf för mig. Gick att bocka ur utan problem så den inte visades.

3. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Var går du in för att bocka av det?

Enda stället där de dyker upp där jag inte vill ha dem är när jag går in för att skriva ett nytt meddelande och trycker kontakter.

Edit: Nu har den ökat från 2800 till 3043 kontakter i den gruppen.

Edit2: Efter en omstart försvann de. Nu ligger det bara ca 110 kontakter i den gruppen, och ingen av dem dyker upp när jag ska skriva meddelande. Slår av FB-synken nu tror jag :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. coffe

coffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag råkade ut för en liknande sak, när jag hade både FB-s å FB egna app installerade. se till att endast en av dom syncar kontakter.
    De slutade för mig med att jag tog bort FB egna . och loggade ur FB-s å på så sätt försvann alla. och jag kunde börja om.

/c

5. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det en bugg att man ser även de kontakter man har valt att inte visa när man går in via nytt meddelande -> kontakter?

Är det likadant för er som kör med läckta firmwares?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Du kan ta bort eventuella dubletter i google contacts web-interface. Finns till och med en snabbknapp för det. Kan vara dessa du ser...

7. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem. Var inne på mitt g-mailkonto och gallrade bort alla dubletter jag hade där så jag bara hade en av varje. Därefter synkade jag g-mailkontakterna med min telefon så alla ligger som en kontakt i telefonen. Har bara g-mailkontakterna förbockade telefonen oxå.

Men när jag ska skriva sms till någon som jag måste gå in i kontakterna och hämta så ligger det lik förbaskat 3-4 dubbletter av varje person...Irriterande faktiskt...

WHY?