En fråga angående Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av c_R, 29 jul 2010.

1. c_R

c_R Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ny här på forumet och har 2 frågor som jag gärna vill ha svar på.

Jag har läst mig till "Barnsjukdomen" som Galaxyn har och det är dethär med att den inte återuppkopplar till 3G-nätet. Jag finner detta ganska himla irriterande då jag gärna surfar endel och kollar runt på youtube.
    (För att tillägga har jag tele2/comviq kompis)

När jag öppnade paketet så medföljde något konstigt klistermärke av något slag, som jag fattade som antennförstärkare eller något. Pratade med kollegan på jobbet som sa att han inte visste va det var och då kom vi fram till att jag inte skulle klistra fast det någonstans. (ifall jag skulle få reda på vart det skulle sitta till o va det är till för)

1. Vet någon va detta klistermärke är till för? Och vart ska det sitta?

2. Finns det någon app för SGS som kan göra att den återuppkopplar till 3G-nätet eller kommer detta vara åtgärdat i den eventuella ( som jag fattat det eventuell ) updaten på 2.1 eller får man dras med problemet tills 2.2 FroYo kommer?

Jättetacksam för svar!
    MVH. /Christopher

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Vad menas med att den inte återkopplar till 3G-nätet? Jag har iaf inte haft några mottagningsproblem, har heller aldrig sett att 3g försvunnit ens.

3. c_R

c_R Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt 3g-nät försvinner. och sen står det bara "G"

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Vad är det för klistermãrke då?

5. c_R

c_R Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ser ut som någon form av "kretskort"

6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja, min SGS från Tyskland har inte det problemet i alla fall. Det kopplar upp och ner mellan 2G och 3G hur bra som helst. Och ja, jag har Tele2. Jag kör med inställningarna för 3G enligt deras hemsida. Har inte flashat eller så heller. Enligt XDA så verkar det vara ett problem som enbart har drabbat Tele2 + SGS. Så det är nog inget allvarligt. Troligen en mindre bugg bara. Vänta en vecka på en ny rom så är det fixat. Men GPS's en är inget vidare.... annars är den super snabb och bra. Rekar köp.

7. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hmm, dum tanke kanske men kan det inte vara ett larm från affären? Kan ju se ut som ett klistermärke med kretskort på... Inte ovanligt att det läggs in i lådan av butiken

Vore kul med en bild på detta klistermärke i alla fall

8. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har du missat tråden om kass GPS och tappad 3G? Drabbar mest Tele2 men verkar kunna drabba andra leverantörer med. Förmodligen dras alla med problemet men Tele2 verkar ha kassare täckning och då märks det mer hos dom. Jag sätter en slant på att du har nån annan leverantör.. Eller bor där man inte kan tappa 3G. Har du exempelvis tre som leverantör finns inget annat nät att tillgå ens.

9. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

"G" betyder att du har 3G uppkoppling i normal hastighet, vid god mottagning har jag för mig att det står HS och det betyder nog HSDPA och då har man den snabbaste 3G uppkopplingen. Det är normalt att alla mobiler växlar mellan dessa lägen.

Bästa sättet att kolla din uppkoppling är att ladda hem appen Speed Test, där kan du kolla vad du har för upp/ned laddnings hastighet.

Last edited: 30 jul 2010
  10. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

G står för gprs
    3G för vanligt 3G nät
    H står för HSDPA aka Turbo3G

Jag har en SGS inköpt ifrån elgiganten och jag upplever varken problem med GPS eller byte mellan 2G och 3G. Så klart har jag då även tele2.

11. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänk dock på att Tele2 har samma fysiska 3G nät och täckning som Telia. Då de har 3G nätet tillsammans.

12. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Och E står för EDGE vilket det kommer att stå istället för G om man har Telia ;)

13. trotte

trotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vadå för klistermärke? Låter som fria fantasier eller någon reklamgrej/larm från din operatör/affär. Något sådant följer INTE med i originalförpackningen.

Du är inte Apple anställd va? :)

Och något 2g-3g bekymmer har jag inte märkt av (Halebop).

14. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det där har du fått lite om bakfoten. "G" står för GPRS och är den långsammaste formen av paketdata med hastigheter på upp till 30-100 kbps och går i GSM-nätet, inte 3G.

Grejen är att Galaxyn med Tele2 gärna växlar ner till G vid behov men inte tillbaka till 3G tyvärr.