En fråga från ny androidanvändare.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 30 apr 2010.

1. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena killar.

Så... jag har nyligen fört över alla mina kontakter från mitt gamla simkort, till telefonen. Det jag har märkt är att när jag går från "ring-menyn", till people, och där väljer att editera en kontakt, så får jag av nån anledning upp 2 kontakter med samma namn att editera. Detta gäller inte alla kontakter, men definitivt de flesta.

Antar att jag helt enkelt har dubbel uppsättning av dessa kontakter, hur det gått till förstår jag inte, men vad som är än mer irriterande är att det inte verkar finnas något överskådligt sätt att se vilka som jag har dubbletter av. Dvs, i People visas de som 1 kontakt, även om det finns 2 när jag väljer att editera. Mycket störande :/

Är det någon som har nåt tips på hur jag enkelt kan radera dubbletterna utan att för hand gå in och editera var och en för sig, för att se om de ens är dubbletter?

// Andreas

2. farmarn

farmarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan inte vara facebook som ligger och spökar?

3. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, har inte ens satt upp mitt facebook konto ännu, och all synching är avstängd, och i inställningarna för People så har jag bara kryssat för att visa kontakter på telefonen, inte sim, inte google etc. :/

// Andreas

4. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, ser att en kontakt med dubbletter är "länkad" på nåt sätt, antagligen med sin dubblett, men båda ligger på telefonen, hur f*n hänger det ihop? :S

EDIT: Verkar som jag för dubbletter måste först gå in editera, ta bort länkning, sen tillbaka till people och radera en av dubbletterna.... segt som bara den ju, nån som vet nåt smidigare sätt??

// Andreas

Last edited: 30 apr 2010