Fråga: En fråga om mappar (i mail-appen)

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av WebMaximus, 12 apr 2012.

1. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det någon som vet ifall man kan "knyta" de inbyggda mapparna i E-post appen till motsvarande mappar i den mailtjänst man använder? Lite flummigt utryckt kanske men för att ge ett exempel...finns ju t ex en inbyggd mapp som heter Skickat fast den mappen heter i min mailtjänst Sent Items och skulle därför vilja kunna konfigurera att den inbyggda mappen som heter Skickat istället "pekar" på Sent Items mappen?

2. DEGE

DEGE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör IMAP så ska det nog lira så som du beskriver. IMAP nyttjar katalogstrukturen du har på mailservern.

3. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har kört IMAP och ska ju fungera som du skriver men problemet är att en del av de lokala mapparna inte "knyts ihop" med motsvarande mapp på servern. T ex om jag skickar ett mail hamnar det i den lokala mappen för skickade mail istället för i mappen för skickade mail på servern.

Vet inte om det bara beror på att de har olika namn men är här jag skulle vilja ha möjlighet att "koppla" dem till varandra. Eller ännu bättre om det gick att helt välja bort lokala mappar och bara köra med de mappar som finns på servern.

4. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Imap settings till hotmail?

Sent from my GT-I9210 using Tapatalk 2