Fråga: En fundering angående GPS:en

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zitalena, 16 oktober 2011.

1. zitalena

zitalena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har skrivit frågor i ett par redan existerande trådar angående GPS-funktionen nu i kväll. Plötsligt slog det mig att mina problem kom sedan den senaste mjukvaruuppdateringen kom i torsdags morse (eller om det var i onsdags kväll). Min första galna promenad, som tog mig rakt ut i Kattegatt enligt Runkeeper och var på 183 km, var i torsdags efter jobbet. Alla andra felplaceringar jag har haft i Runkeeper och Maps sedan dess (Tyskland, södra Schweiz och havet utanför Afghanistan) har också varit sedan den senaste uppdateringen.

Någon annan som fått problem sedan i torsdags?

Jag vet inte vilka data som är de viktiga, detta får jag fram under Inställningar/Om telefonen:

Android-version
    2.3.5

Basbandsversion
    I9100XXKI4

Grundversion
    2.6.35.7-I9100XWKI8-CL616395
    root@DELL149 #2

Kompileringsnummer
    GINGERBREAD.XWKI8

2. Rodin69

Rodin69 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sådana problem har jag inte märkt av, men en annan sak jag uppmärksammat sedan jag uppdaterade till version 2.3.5 är att nogrannheten i Maps numer kan bli så bra som fem meter, men i praktiken tycker jag att nogrannheten i stället blivit något sämre.
    Innan jag installerade 2.3.5 så kan jag inte erinra mig ett enda tillfälle då jag inte befunnit mig inom den ljusblå cirkeln, och ganska ofta var den blå pilen ganska precis på den position jag befann mig, även om nogrannheten var så dålig som 50 meter. Nu har det flera gånger hänt att jag befinner mig utanför den ljusblå cirkeln när nogrannheten är nere på 5-10 meter.