Någon annan som känt att ni ofta hamnar på fel datum, när ni klickar i Heros kalender? T.ex om jag klickar på 18:e, då hamnar jag på 19:e, trots att 18:e var den dag som highlightades som grön vid klicket. Sitter jag och klickar runt kan jag nog återskapa det ca 1 gång på 10 försök. Har lärt mig nu att jag måste noggrannt titta vilken dag jag hamnar på, i början blev jag förvånad några gånger att eventet hade hamnat på fel dag
Vad trött jag blir! Har inte märkt det så mycket men efter att testat endel så får jag fram felet. Det syns klart och tydligt vilken dag man valt men fel dag visas, även när man går tillbaka så är det inte samma dag som är markerad som man var inne på . Blir att Maila HTC igen.
Har inga som helst problem. Provade 10gånger på raken missade inte en enda gång. Ni kanske sätter ner fingret snett så den är över 18 men nuddar 19.
Det är inte det som är problemet. När jag trycker på en dag i månadsvyn så markeras den grönt och sedan visas dagvyn. Det är i dagvyn som det är fel dag som visas. Trycker jag på tillbakaknappaen för att komma tillbaka till månadsvyn så är fortarande "rätt" dag markerad grön. Exempel: 1. Trycker på 11 september. 11 september blir marked grön 2. Dagvyn visas men dagen som visas är 12 september 3. Trycker på tillbaka och 11 september är fortfarande markerad som grön Det kan dock vara svårt att få fram, tyckte det var lite enklare ifall jag testad med olika dagar som lågt långt ifrån varandra. Det blir inte alltid dagen som ligger "till höger" om den som markeras grön utan ibland även dagen som ligger under. Noter att "bara" i HEROs kalender som problemet finns.
Ja denna bugg är tyvärr rätt lätt att återskapa...Tycker generellt det saknas en "killer" kalender till Android...
Det e när man prickar lite snett över två datum eller fler som det uppstår, den markerar det som du träffar först men går in på det som du träffar sist med fingret, verkar det som, och det är inte alltid utan endast i vissa situationer.
Jag testade en stund nu. Jag lyckades lära mig välja vad som ska hända. Vill jag att rätt datum ska komma upp trycker jag i mitten. Vill jag att fel ska komma upp så typ lutar jag tummen lite över kanten, typ.
Har också suttit och testat och hittat sätt som gör det enklare att få fram problemet. Fick även svar ifrån HTC som har återskapat problemet genom att först markera en dag och sedan flytta fingret en aning innan de släpper vilket gör att en annan dag än den du först valde visas. Jag är dock osäker på ifall HTC ansåg det vara en bugg eller "handavandefel". Jag anser ju att ifall systemet har detekterat och markerat en dag så är det också den dagen som skall visas även om systemet detekterar att du flyttat fingret en aning efteråt. Skall en annan dag visas så skall också markeringen flyttas. Eller så är det jag som är petig