En liten varning för veckonummer i kalendern

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skywriter, 30 januari 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Förhoppningsvis är detta tillfälligt men just nu funkar det inte som det ska.

För några dagar sedan så tyckte jag att batteritiden på min Hero plötsligt blev sämre. Jag upptäckte även att den verkade synka betydligt oftare än innan. När jag gick in och kollade inställningarna för synk så fanns synksymbolen kvar bredvid kalendern med enda skillnaden att animeringen av den var borta.

När jag sedan gick in på webben så tog det en väldig tid att få fram kalendrarna och veckonummer laddades aldrig. Eftersom jag inte synkar veckonummer så funderade jag inte så mycket på den men efter nån dag började jag bli trött på den kassa batteritiden (drog ur 20% på 4-5 timmars standby). Jag provade helt enkelt att plocka bort prenumerationen på veckonummer helt och det löste problemet.

Problemet är alltså att veckonummer-kalendern gör att synkningen misslyckas och telefonen kommer då att försöka synka gång på gång och då suga ur batteriet. Man måste helt ta bort kalendern för det hjälper inte att avmarkera kalendern i telefonen, den verkar försöka synka ändå.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Intressant. Verkar som om jag hade samma problem. Jag använde veckonummer kalendern som finns på http://sites.google.com/site/gcalweeknumbers/. Var det den du använde också eller var det med veckonummer kalendern från Google?

3. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är den jag använde och skillnaden i batteriförbrukning är markant. 12h sen jag slutade ladda och jag har hunnit med några korta samtal, några sms, lite surf och lite facebook och jag har 76% kvar. Klart bättre 80% kvar efter 4-5h standby som det var när jag hade veckonummerskalendern.

4. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Vad lustigt! Jag upptäckte idag att sync-symbolen inte försvann just på calendar i mobilen precis som beskrivet ovan. Gjorde på samma sätt att jag tog bort week number i från calendar i datorn. Då löstes problemet. Undrar om det har uppstått nu? Har inte sett det förut. Synd, vill gärna har veckonummer.

Har för mig att det fanns en default veckonummersprenumeration i Google-kalendern när jag hjälpte en kompis att använda den i datorn för ett tag sedan. Hittar dock inte den i min dator. Någon som vet hur man får igång den?

5. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag använder också veckonr från Stefan Sundin:
    http://sites.google.com/site/gcalweeknumbers/
    och har ibland märkt att den misslyckas att synca på min desktop calender:
    Calendar 'Week Numbers' did not load. If the problem persists, visit the Help Centre.
    - så kanske det också händer med android syncen också?

Det står Stefan Sundin hemsidan hur man får igång googles egna veckonr, har testat att byta och det funkar, dock är ikonerna lite sämre. Men om jag kan mjölka mer kräm ur batteriet, så är det värt det.

Jag ska se hur det påverkar batteriet, hoppas ni andra också postar era erfarenheter med detta.

6. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack! Jag har också märkt en markant försämring den senaste tiden. Jag hoppas det här löser en del av mina problem.

7. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag fick samma felmeddelande så det är nått fel med kalendern. Jag testade även googles egen. Den funkade på webben men verkade strula med synken i telefon så jag plockade bort den med.

8. durd

durd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Googles egna nås såhär:
    Settings -> Calendars, Other Calendars, Browse interesting calendars -> More

Jag har inte märkt några problem med googles egna, men så fort jag nu la till Stefans så fick jag samma felmeddelande som er andra. Lite synd för han har snyggare ikoner :)
    Nåja, jag håller mig till googles, har inte märkt nå problem med awake-time eller synkning som påverkar batteritiden.

9. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Tack för det! Nu hittade jag Googles egen kalender!

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Märkte att jag hade samma problem! Har inte direkt märkt att jag fått dålig batteritid iofs men den hade ju uppenbarliga problem att synka.