Fråga: En noobfråga?! :)

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av mickelauring, 9 okt 2013.

1. mickelauring

mickelauring Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25
    Tänkte bara försäkra mig om en sak, har nyligen köpt en S4 och drog in jamal's GP-E nästan direkt, utan någon grundligare review av romen, och nu vill jag dra in Stock igen. Gjorde så klart en nandroid-backup innan jag flashade in GPE.

Min fråga är då: Behöver jag BARA göra en restore inne i TWRP'n så att det blir exakt som när jag gjorde backupen? Eller lär jag använda Odin etc, alltså flasha stock å dona? :)

<3 Mvh Klione. <3

2. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Drar du in din backup förblir din recovery custom så du får nog flasha i Odin. Men hade jag varit du hade jag gjort kopia på GE, kört in kopian på stock. Kollat vad du hade för programvara. Tankat denna. Rootat den om den inte är det. Kört Triangle Away, kört en reset recovery. Flashat i Odin.
    Lycka till

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

3. mickelauring

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25
    Okej tackar för svar, hade rootat telefonen och slängt in TWRP innan jag drog in GE. Och nu vill jag ha mobilen precis som jag hade den innan jag lade in GE, dvs rootad och custom recovery men med stockrom. :)

Triangletjossan stör mig inget nämvärt, Så det jag undrar om jag bara kan köra en "recovery" på min backup som jag gjorde innan custom rom?! :DD

Shit va flummigt detta kändes men hoppas du förstår? :)

4. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Gör en factory reset och en standardrensning (dalvik cache osv) , sen kör du en restore på din originalrom.

5. mickelauring

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25

Jag körde på bara, återställde backupen med rootad stockrom med custom i TWRP bara, och uppenbarligen fungerar det bra :) Rensade inga cache etc.

Så problem solved, tack för svar och så!