En omstart efter 4 veckor!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 6 maj 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har haft min telefon i 4 veckor och nu "såg" jag en omstart när den låg brevid datorn på skrivbordet min enkla fråga är hur folk med omstarter har gjort.

Har ni lämnat in den fått den utbytt så fort ni kan eller väntar ni på att LG kommer fixa det?

Vet att denna fråga har kommit upp HUNDRA gånger men hur gör folk när ni märkt omstarter?

2. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

ja du lösning enligt många verkar vara att försöka få återköp och / eller byta till sgs2 .. som säkert inte har några problem alls ..... Där kommer alla enheter fungera till 110 %

*blink*

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har inte direkt några problem med att få en omstart i månaden. Om den däremot startar om konstant (som med FR 15 + JD) där den startar om så fort den kommer i viloläge (om JD kontrollerar wifi) är det en annan sak. Min telefon har frysit 2 ggr, startat om 2 ggr sen jag köpte den, ej inkluderat de gånger med FR15 + JD. Dessa kom tätt efter varandra (samma dag) och sedan dess har inget hänt. Om du får fler omstarter så kan det vara en ide men det känns inte direkt lönt att skicka den på lagning i 4 veckor för att den startade om en gång.

4. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Nu vet jag ju dock inte hur många gånger den startat om sig i fickan eller när jag inte sett, men det var första gången igår som jag såg att den startade om sig.

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Du märker om den startar om sig i fickan eftersom du då måste mata in pin-koden igen. En omstart på 4 veckor skulle jag nog inte lämnat in den för. Har du rootat och kör custom ROM?

6. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har ingen pinkod på den och ja jag kör Fear's rom.

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Då kan den ju ha startat om sig hur många gånger som helst, det har du rätt i :D

Om du kör en Custom ROM så har du absolut inga belägg för att byta telefonen. Om du vill försöka byta så gå tillbaka till orginal och leta efter problem där istället. Naturligtvis ska en orginal ROM inte starta om någonsin men du kanske kan hitta annat som inte funkar :P

Många trådar ang. byte har kommit upp på sistone och jag förstår att folk är missnöjda när telefonen är riktigt buggig. Det är synd att LG inte kunde prestera bättre på mjukvarufronten i sin iver att få ut luren på marknaden.

Det är dock fallet att många, om inte alla, android mobiler som släpps har en del barnsjukdomar. De allra allra flesta löses efter en första officiell uppdatering som vi ännu inte sett från LG. Har man lite is i magen och gillar hårdvaran tycker jag man bör vänta på en uppdatering om telefonen inte är helt obrukbar. Gillar man den inte så kan man absolut försöka byta, men man bör vara beredd på att många telefoner släpps med mycket buggar.

Kanske har tillverkare som nu börjar närma sig släpp #3-4 av generationer i desras androidflotta börjat lära sig. Nybörjarna gör alltid misstag, HTC, SE, LG, Samsung och Motorola gjorde alla bort sig rejält i sina första släpp.

Last edited: 7 maj 2011
  8. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Tvivlar på att de byter ut den för en omstart..
    De försöker nog med ny mjukvara och skickar tillbaka den till dig.

9. ebest

ebest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

å andra sidan så kan man ju säga att den har startat om sig fler gånger :)

10. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag laddade ur min 2x sen startade jag upp den och nu har jag cirka 160 170 mb ledigt hela tiden innan hade jag 90 till 1oo mb ledigt.så jag tror jag ska göra en om start 1 gång i veckan.Vad tror ni om detta.

11. binary

binary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Varför ska man ljuga om det hände bara en gång?

12. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också haft min i ca 4 veckor och fick precis min första omstart. Den låg då bredvid datorn. Bortsett från det har jag haft några enstaka frysningar (när jag växlat snabbt mellan olika processer), men det får man väl räkna med. Men jag är en av dem som blir påverkat av allt negativt snack kring O2X. Blir nyfiken på S2 nu när det snackas om att Tre är generösa med byten av O2X. Har mailat Tre och frågat hur de ser på det hela och väntar på svar. Det lär vara svårt att försvara sig när man nu slutat sälja produkten.

13. JaQan

JaQan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ironi på högsta hugg ;)

ezone gillar detta.
  14. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Varför ens riskera att Anovo repar/sabbar telefonen när det rör sig om en enda omstart på fyra veckor och du kör inte ens orginal mjukvaran??
    Man kan ju inte sitta och leta efter fel som inte ens finns ;)

Alla tror väl att gräset är grönare på andra sidan häcken (dvs försöka byta till galaxy II eller liknande) men det finns buggar och fel på alla smartphones.
    En viss % av alla användare kommer få problem, frågan är bara hur många och på vilket sätt. Samsung har väl aldrig kommit tillrätta med GPS problemet på ettan??

15. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Vad i hela helvete är ett GPS problem i jämförelse med ett omstarts och "frysnings" problem... Tänk på vad du skriver.

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

LG har "glömt" att få med gps.conf i /etc/ vilket medför kallstart på gps:en samtliga gånger.

MIN gps visar konsekvent 5-100 meter fel hela tiden, har alltid gjort, lg verkar inte mycket bättre än samsung på den biten helt enkelt.
    Förmodligen är det just min gps/accelerometer/orientator jag kommer reklamera på då det är enklare än "freeze"-problematiken.

17. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium

det var ett stort problem tydligen med tanke på alla trådar som skapades i sgs-delen av forumet.

18. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Oj oj.. vilken härlig formulering.
    Tänk efter själv. Vad är en enda omstart på 4 veckor...
    Nämnde jag något om de som har ständiga problem, NEJ. Jag skrev till TS som hade haft en endaste omstart!

Självklart ska man, om man drabbats av ständiga omstarter/frysningar, försöka reklamera och det är självklart allvarligare än ett GPS problem eftersom omstart drabbar hela telefonens användning.
    Men nu var det ju TS det handlade om som verkade leta efter ursäkt/fel för att få smaka på det grönare gräset som kanske också har "tistlar"/fel..
    Eller rättare sagt som har fel, frågan är vilka och om man kan acceptera det.

19. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag tänkte mera på mina elva omstarter förra veckan, ursäkta.