En skön telefon

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av HTCOUTLET, 15 mar 2011.

1. HTCOUTLET

HTCOUTLET Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft min Desire i snart 1 år. Inget krångel snabb snygg och lättanvänd. JAg kommer att köpa en Desire till efter denna om den går sönder.
    Enda molnet är radio mottagningen någon som vet vilket headset som har den bästa antennen för desire. Har provat många musik, prata så fungerar det mesta (kostnadsfråga) Radiomottagning ??? :cool:

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nu har jag läst de här meningarna ett flertalet gånger och jag vet inte om jag kan förstå dem fullt ut, inget illa menat.

MW600 är jag helt såld i. Vet inte om du vill ha sladd-headset eller ej men jag gillar blåtand...

3. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2nd that LOL !

jag är inte alls nöjd med min har haft den sen den kom ut.. tycker den e slö bulkig och jävligt dryg. Hör aldrig när den ringer, känner aldrig när den vibrerar , kameran suger RÖV, intern minnet är KONSTANT FUCKING FULLT fast än jag inte har många apps. Den startar om regelbundet dessutom.

Nöjd är han som inte vet bättre.

4. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu har jag läst de här meningarna ett flertalet gånger och jag vet inte om jag kan förstå dem fullt ut, inget illa menat.

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Låter som du har ett hårdvarufel på telefonen, speciellt omstarterna tyder på detta.

Kameran är kass - Visa mig den kamera som ÄR bra när det gäller mobiler, aldrig sett
    en mobilkamera som är bra, sedan kan det variera i hur dålig kameran är på olika mobiler.
    Ett tips är att kolla linsen på bakstycket då den tyvärr blir repig och ger mjölkiga bilder.

Slö, bulkig och jävligt dryg - Det sitter en cpu på 1 ghz i mobilen, vilket gör den riktigt
    rapp och snabb på det mesta. I jämförelse med t.ex. Iphone3/4 eller HTC wildfire känns
    HTC Desire riktigt snabb. Åter igen misstänker jag hårdvarufel, kanske minnesfel som
    gör att kommunikationen i mobilen inte fungerar korrekt och det leder sedan till omstarter.

Hör aldrig att den ringer - Det kan vara så att
    du råkar komma åt volymknapparna så den går i tyst-läge, detta kan du åtgärda med
    appen Volume Locker (och en mängd liknande appar) som låser volymen på önskade
    volymer.

Känner aldrig när den vibrerar - Kan här hålla med lite att den vibrerar lite lågt, men
    det problemet hittar du på flera andra mobiler med. T.ex. iphone3/4 har samma problem.
    Verkar vara något som tillverkare allmänt behöver se över.

Minnet tar slut - Ja, detta är en stöttesten. Tyvärr...men roota telefonen och kör
    a2sd+ så är det löst. Visst känns lite purket att man måste fixa och trixa med en
    telefon för att få det bra, men det är en Android-telefon, detta är enligt min personliga
    åtsikt inte en telefon för vanliga "svenssons" där det bara skall fungera utan att man
    behöver fundera så mycket. Detta är en telefon för de som vill köra Andriod, fixa och
    trixa, justera och få telefonen precis som man vill ha den. Vill man bara ha en mobil så
    köp en iphone4 istället så kommer du inte längre än Mac vill då det mesta är nerlåst.

Nöjd är han som inte vet bättre - lustig kommentar faktiskt. Visst har du rätt i att
    om man inte vet bättre så är man nöjd med det man har, men min personliga
    åsikt är att HTC Desire är den bästa mobil jag haft och det går verkligen göra ALLT
    med den och går det inte så är det alltid någon som kommit på hur man gör det ändå.

Tips: Gå tillbaka till någon enklare mobil.
    Ju färre komponenter/funktioner, ju mindre som kan bråka, inte sant.

Last edited: 18 mar 2011
  6. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag trodde att "Baby Droid" hade med antal inlägg att göra men nu förstår jag att det istället handlar om språklig kompetens! :cool:

7. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Jag är inte helt säker men jag tror det är en kontaktannons...

Tanzmane gillar detta.
  8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Sluta upp med dagisfasonerna!

9. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Mottagningen beror givetvis på var du befinner dig, hur antennen är riktad samt hur lång sladden är. Jag skulle tippa på att längden på sladdarna i princip är standard på handsfree. Det enda som jag kommer på som kan hjälpa är klackskor, men det är ju inte direkt någon bra lösning.

10. wstr

wstr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skicka PM den dagen din Desire går sönder!

11. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag använder ett iPhone-headset och får mycket bra radiomottagning med det. Vilket/vilka headset har du testat?

12. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Kop ett headset som känns bra och fungerar bra i samtal och musik.
    Sedan skippar du det gamla skit som kallas radio via FM och kör istället
    webbradio, så slipper du problem med mottagningen.
    Eftersom en mobil normalt använder sladden till lurarna som antenn så kan
    mottagningen precis som du lite ovant konstaterat bli kass, men oftast är det platsen
    som dikterar vilken mottagning du får och skillnaden mellan olika headset bör
    därför vara tämpligen små.

Som sagt, satsa på webbradio istället!