En till nybörjare, med nybörjarproblem

Diskussion i 'Galaxy S' startad av horvendile, 31 aug 2010.

1. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så har jag då äntligen kommit till skott och skaffat min SGS. Jag springer omedelbart på problem.

1: Jag försöker ansluta telefonen till min dator. Jag vill bara slänga över lite filer, det är allt. Oavsett om jag har USB-anslutningen på Kies eller Masslagring, oavsett om jag har Kies igång eller inte, och oavsett om jag testar på min Vista 64-dator eller W7 32-dator så kommer jag inte åt något minneskort i telefonen. Jag har alltså inget separat minneskort i telefonen, utan vill bara lägga in mina blygsamma filer på det inbyggda.
    Vad gör jag för fel?

2: Jag tänkte att jag kan väl maila mig filerna på mitt gmail-konto, det är bara ett par ringsignaler på mp3. Men, um... hur sparar jag attachments från gmail-klienten i telefonen? Jag kan förhandsgranska dem, men hittar inget alternativ för att bara spara fil.

Nu går jag och äter middag. Sedan tänker jag mig att här är fullt av hjälpsamma svar! :P

2. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Det skulle kunna vara så att telefonen försöker lägga upp telefonminnet på en enhetsbokstav som är upptagen av någon hårddisk, DVD- eller minneskortsläsare.

I startmenyn högerklicka på Computer - välj Manage -i trädet expanderar du Storage och sedan markerar du Disk Management.

Kika efter en diskstorlek som motsvarar ditt telefonminne. Hittar du det så högerklickar du på den och väljer "Change drive letter and paths" för att byta till en lämplig enhetsbokstav som är ledig.

3. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tyvärr är det inte så. Det dyker upp nya diskar (kuriöst nog två på Vista-datorn och en på W7-datorn), men de är 0 byte stora.

Hm... det är väl aldrig så att man måste göra något med telefonens minneskort först? Formatera känns lite långsökt, men något åt det hållet.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du måste välja att montera diskarna från notifikationsfältet. Detta står i manualen många skippar att öppna. ;)

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

5. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, nu kan vi vara något på spåren! Till mitt halvdana försvar vill jag andraga att jag faktiskt tittat i manualen, men jag var väl dålig på att läsa.

Med notifikationsfältet antar jag att man menar att gå in på menyn (knappen nere till vänster) och gå till "SD-kort och telefonminne". Däri finns ett alternativ som heter "Montera SD-kort". Jag har varit där förut och snokat. Problemet är att det alternativet är utgråat. Hm...

6. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Nej, notifikationsfältet är raden högst upp på telefonen med batteristatus, klocka etc. Dra ner den raden så ska du se en möjlighet att montera diskarna.

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Drar ner den där rullgardinen och tryck där det står USB.
    EDIT:för sent:)

8. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Åh, nu verkar det funka!
    TacktacktacktackTACK!

Jag återkommer när jag gör nästa nybörjarmiss!<3